דפים

יום שני, 13 בדצמבר 2021

רפסודת המדוזה, דמים, המדריך לאנשים רגישים מאוד, מיינדפולנס, האם אני בסדר? לא אוכלים חברים! וים המשאלות של כרמלה -מחזות, עידן חדש וספרי ילדים חדשים בסקירה שלפניכם-הצטרפו אלי.

 




רפסודת המדוזה/ יהושע סובול
ניצולי אונייה טרופה מיטלטלים שבועיים על רפסודה בלב ים. שלוש חביות יין הן כל המזון העומד לרשותם. במאבקם להישרדות נגד כל הסיכויים הם יוצאים חברה אכזרית ששוברת כל חוק ומוסר. הצייר ג'ריקו מנציח אותם בציור ענק שמניח את היסוד לציור הרומנטי בתחילת המאה ה-19.


יהושע סובול, מחזאי סופר ובמאי, כתב 80 מחזות ושלושה רומנים. מחזותיו תורגמו ל-22 שפות וזכו לעשרות הפקות ברחבי העולם. ההפקה ה-80 של מחזהו "גטו" עלתה בביג'ינג בבימוי סובול בסתיו 2018 .
הוצאת אור-עם. להשיג ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות ובאתר.


דמים/ יהושע סובול

דרמה של מנהיג ומדינאי נועז שמוביל את עמו ולא מובל על ידיו. פרשת השילומים בשנות ה-50' למאה שעברה, והסערה הפוליטית שהמהלך הזה חולל בישראל. אלמלא כספי השילומים, ישראל היתה קורסת כלכלית, קליטת העלייה ההמונית היתה נעשית בלתי אפשרית והכור הדימונה היה הופך לפיל לבן.


יהושע סובול, מחזאי סופר ובמאי, כתב 80 מחזות ושלושה רומנים. מחזותיו תורגמו ל-22 שפות וזכו לעשרות הפקות ברחבי העולם. ההפקה ה-80 של מחזהו "גטו" עלתה בביג'ינג בבימוי סובול בסתיו 2018 .
הוצאת אור-עם. להשיג ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות ובאתר




מיינדפולנס מעבר למודעות הקשובה-הגישה הישירה לשלווה, אושר ואהבה אינסופיים מאת 
סטפן בודיאן
המודעות הקשובה חלחלה זה מכבר לחיים המודרניים, ויש לכך סיבה – הוכח כי היא משפרת מצב רוח, מפחיתה מתחים, מחזקת בריאות ומעצימה ביצועים. למרות זאת, בתרבות ההישגים המהירה שלנו, תרגול מיינדפולנס עלול להיתפס כמו עוד משימה לרשימה המטלות האינסופית שיש לנו ממילא. אבל אם היינו יכולים לשחרר את הניסיון "להיות קשובים" ותחת זאת פשוט להירגע לתוך אושר ונינוחות ופשוט להיות מודעים, כאן ועכשיו?




"מיינדפולנס, מעבר למודעות הקשובה" הוא ספר פורץ דרך שנכתב על ידי המומחה למדיטציה, הפסיכותרפיסט והמורה הרוחני סטפן בודיאן, המתמחה במסורת של חוכמת הזן הלא–דואלית וחלוץ אסכולת האדוויטה בשילוב חוכמת המזרח והפסיכולוגיה המערבית.
הספר לוקח את הקוראים אל מעבר למכניקה של המודעות הערה כדי להציע גישה ישירה יותר להתעוררות רוחנית שמזמינה להכיר במצב הטבעי בזמן שלווה וערות אינהרנטיות.

העקרונות הללו והמדיטציות המודרכות יעזרו לקוראים לגלות מודעות טהורה שבה אין הפרדה בין העצמי לבין האחר. ועם ההשקפה החדשה והרעננה הזו למצוא דרך חיים חדשה, שופעת אהבה, חמלה, שלמות ואושר שמחפשים תמיד – ללא כל צורך בתרגול.
סטפן בודיאן הוא פסיכותרפיסט והמורה הרוחני
הוצאת אור-עם. להשיג ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות ובאתר 



המדריך לאנשים רגישים מאוד מאת מל קולינס
האם אמרו לכם פעמים רבות שאתם רגישים מדי, שעליכם להפסיק לקחת דברים ללב ולהתחשל?
האם יש לכם רמות הזדהות גבוהות מאוד עם אנשים אחרים? אם אתם נוטים לחשוב לעומק ולעבד רגשות לאורך זמן רב יותר מאשר נראה שעושים אחרים? האם אתם מרגישים שונים מאנשים אחרים או מרגישים לא שייכים, בעיקר במשפחתכם הביולוגית? האם אתם נוטים להרגיש מוצפים בקלות מהסביבה ומהגירויים החושיים וזקוקים לריחוק באופן קבוע?

אם התשובה לשאלות אלה היא "חד משמעית כן" אז סביר להניח שאתם אנשים רגישים מאוד והספר החדש "המדריך לאנשים רגישים מאוד" מתאים בדיוק לכם. הספר ידריך אתכם כיצד לקבל באהבה את הרגישות המובנית בכם, להכיר בעצמי האותנטי ביותר שלכם ולשגשג בחייכם.



"המדריך לאנשים רגישים מאוד" יעצים אתכם ויסייע לכם להכיר בתכונות העיקריות והאתגרים של אנשים רגישים מאוד, לרכוש טווח רחב של אסטרטגיות פרקטיות לניווט ולתיעול של הרגישות שלכם באופן יעיל יותר, למצוא חיבור עם הצד הרוחני שבכם ולמצוא דרך כיצד לחלוק באופן בטוח את התכונות המדהימות שבכם כדי שחייכם יהיו מלאי אושר והגשמה, כפי שמגיע לכם.

מחברת הספר מל קולינס היא מטפלת קלינית והילרית רוחנית שמקיימת הרצאות וסדנאות רבות בנושאי אנשים רגישים מאוד. בתור כזו בעצמה, שעבדה עם אנשים כאלה במסגרת עבודתה וכן במסגרת תפקידה בעבר בהנהלת בית כלא במשך עשר שנים, היא שמה לה למטרה ולייעוד לקדם מודעות לתכונה זו ולראות בה מתנה, לא פגם.
הוצאת אור-עם. להשיג ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות ובאתר האינטרנט. 



האם אני בסדר? המדריך לטיפול נכון בבריאותך הנפשית מאת קטי מורטון

מהם הדגלים האדומים של בעיה נפשית? כיצד פונים לטיפול וקובעים פגישה טיפולית ראשונה?
כיצד אתה יודע אם המטפל שלך מתאים לך? ומהן הדרכים הטובות ביותר לדבר על בריאות נפשית
עם בני משפחתך, ידידיך ועמיתיך לעבודה?

כל אחד נאבק מפעם לפעם עם בעיות נפשיות, אך הרמה הגדולה ביותר של חוסר הבנה נובעת מאי ידיעת ההבדל בין בריאות נפשית להפרעה נפשית, והקושי לברר לעצמך אם אתה זקוק לעזרה מקצועית, ואם כן, כיצד למצוא אותה.
מחברת הספר "האם אני בסדר?" קטי מורטון, מטפלת מוסמכת בענייני נישואים ומשפחה ואושיית יוטיוב, משיבה בספרה על השאלות הנשאלות ביותר לגבי בריאות הנפש, כולל מתי לפנות לעזרה והיכן למצוא אותה.
בסגנונה הענייני והידידותי שעשה אותה פופולרית כל כך ביוטיוב, קטי מורטון מביאה אל פתחנו את המידע הדרוש, ומזכירה לנו שאנחנו יכולים לעבור דרך הזמנים הקשים, ולעולם איננו לבד.
הוצאת אור-עם. להשיג ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות ובאתר.



רב מכר בינלאומי: ים המשאלות של כרמלה מאת 
מאט דה לה פניה
יוֹם הַהֻלֶּדֶת שֶׁל כַּרְמֶלָה לֹא הָיָה יָכוֹל לִהְיוֹת טוֹב יוֹתֵר. הַיּוֹם הִיא סוֹף–סוֹף גְּדוֹלָה מַסְפִּיק כְּדֵי שֶׁתּוּכַל לָלֶכֶת הָעִירָה עִם אָחִיהָ הַגָּדוֹל. אַחַר הַצָּהֳרַיִם הַמְּשֻׁתָּף שֶׁלָּהֶם מָלֵא וְעָמוּס בִּקְסָמֶיהָ שֶׁל הַשְּׁכוּנָה הַשּׁוֹקֶקֶת — הָחֵל בַּשֶּׁמֶשׁ הַבּוֹהֶקֶת בַּשָּׂדוֹת וְכַלֵּה בַּמַּמְתַּקִּים הַמְּפַתִּים בַּמַּאֲפִיָּה. כַּאֲשֶׁר הִיא קוֹטֶפֶת פֶּרַח שֵׁן–אֲרִי שֶׁצָּמַח מִתּוֹךְ מִרְצְפוֹת הַבֵּטוֹן, הִיא חוֹשֶׁבֶת לְעַצְמָהּ מָה עוֹד הָיְתָה יְכוֹלָה לְבַקֵּשׁ בְּיוֹם כָּזֶה... וְהִיא מְנַסָּה לַחְשֹׁב עַל הַמִּשְׁאָלָה הַמֻּשְׁלֶמֶת.


*מאט דה לה פניה, היא זוכת פרס ניוברי לכתיבה.
איורים: כרסטיאן רובינסון, זוכה פרס קלדקוט לאיור. תרגום: תומר קרמן
הוצאת ספר לכל. להשיג באתר האינטרנט ברשתות ובחנויות הספרים הנבחרות.



לא אוכלים חברים! מאת 
ראין ט' היגינס.

הַיּוֹם פֵּנֵלוֹפִּי מַתְחִילָה לִלְמֹד בְּבֵית הַסֵּפֶר, וְהִיא מִתְרַגֶּשֶׁת מְאוֹד: מִי יִהְיוּ חֲבֵרֶיהָ לַכִּתָּה?
אֲבָל קָשֶׁה מְאוֹד לְהַכִּיר חֲבֵרִים חֲדָשִׁים – כְּשֶׁהֵם טְעִימִים כָּל כָּךְ!
הַקּוֹרְאִים יִבְלְעוּ בְּתֵאָבוֹן אֶת הַסִּפּוּר הַמַּצְחִיק–בְּטֵרוּף הֶחָדָשׁ הַזֶּה,
מֵאֵת הַסּוֹפֵר–מְאַיֵּר עֲטוּר הַפְּרָסִים, רָאיֶן ט‘ הִיגִינְס.
רָאיֶן הוּא בְּדֶרֶךְ כְּלָל צִמְחוֹנִי וּמֵעוֹלָם לֹא אָכַל אַף אֶחָד מֵחֲבֵרָיו לַכִּתָּה.
רָאיֶן חַי בְּמֵיְן, אַרְצוֹת הַבְּרִית, עִם אִשְׁתּוֹ וִילָדָיו וַהֲמוֹן חַיּוֹת מַחְמָד.


פנלופי רקס היא טי-רקסית קטנה שמודאגת מאוד לקראת תחילת הלימודים בבית הספר. אמא שלה קנתה לה תיק חדש ואבא שלה ארז לה בתוכו 300 כריכי טונה ומיץ תפוחים אחד. 
פנלופי הנרגשת צעדה ביום הראשון ללימודים לכיתה, שם הופתעה לגלות כי כל התלמידים הם ילדים. ובמאחר וילדים נחשבים לטעימים במיוחד, כבר בשיעור הראשון היא אכלה את כולם. הבעיה הגדולה שניצבה בפני פנלופה היא איך להצליח למצוא חברים חדשים, כשכל כך קשה לה להתגבר על הרצון לאכול ילדים.
את הספר כתב הסופר והמאייר עטור הפרסים ראין ט' היגינס.
הוצאת ספר לכל. להשיג באתר ברשתות ובחנויות הספרים הנבחרות.











ריקי ברוך








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה