דפים

יום שלישי, 6 ביולי 2021

"הרפתקאות עם סושי בארץ המחשבות" פנטזיה מסקרנת לילדים




בימים אלו רואה אור פנטזיית הרפתקאות ייחודית בספר "הרפתקאות עם סושי בארץ המחשבות" מאת אדוארד שיפרין. העלילה המסקרנת מביאה את סיפורם של סטלה ואהרון, אח ואחות המבלים בחופשת קיץ משפחתית שבה לפתע מתרחש מעבר פנטסטי, לעולם שלא חלים עליו כללי המציאות כפי שהיא מתווכת על ידי המבוגרים.





"אף על פי שהבטן שלהם כמעט התפוצצה, הרים כל ילד חתיכה אחת של סושי רך וחם, בשעה שהמבוגרים הזמינו תה וקפה. כשהניחו את הסושי על לשונם, היה נדמה שאלף טעמים שונים מתפרצים מתוך הפיסות הזעירות והזהובות. החום התפשט בתוכם כמו שמיכת צמר עבה, והם שקעו בספסל המרופד. הקולות של בני משפחתם ושל שאר הסועדים התמזגו לכלל צליל אחד מרגיע, כמו מוזיקה או גלים המתנפצים אל החוף, והאורות הצבעוניים כמו פיזזו מולם על פני הצמחים, רגע לפני שאפפה אותם עלטה.
הילדים עצמו את עיניהם והתענגו על התחושות האלה. כששבו ופקחו אותן, המסעדה נעלמה." (עמוד 13-14 בספרI


אהרון וסטלה מבקרים עם סבתא וסבא במסעדת סושי. רגע אחד הם אוכלים סושי ורגע לאחר מכן הם מוצאים את עצמם בארץ המחשבות הנתונה בסכנה קיומית.

מתברר ששני האחים נבחרו על ידי השליט הגדול והבלתי-נראה כדי להשיב את ספר החוכמה העתיק לידיהם של אנשי ארץ המחשבות. אהרון וסטלה יוצאים למסע עם עורבת חכמה בשם סופי ובני לוויה נוספים. בדרך יצטרכו לעבור בארץ הגאווה, ארץ הבגידה, אזור האדישות, מחוזות של ייאוש ואזורי הנוחות והשכחה.

רק כאשר יגיעו להר הזיכרון יוכלו לפתוח את המערה שבה נמצא הספר ולהחזיר אותו לאנשי ארץ המחשבות.
האם יצליחו סטלה ואהרון להביא שלווה לארץ המחשבות לפני שתֹאבד לנצח?

אולי אתם תקועים בתוך פנטזיה? חוקים מוזרים שנראים בלתי אפשריים? לא. לגיבורי הספר ניתן כפתור אדום שיכול להחזיר אותם בלחיצה אחת למסעדת הסושי.





הסופר אדוארד שיפרין הופך את עולם הפנטזיה לעולם האמיתי. הוא מזמין את הקוראים הצעירים לקרוא את המציאות. הפנטזיה מאפשרת להם להתבונן פנימה ולהתמודד עם הקונפליקטים שמכילים חיי היום־יום.
הרפתקאות עם סושי בארץ המחשבות הוא ספרו הראשון לילדים של אדוארד שיפרין. שעוד כנער זכה שיפרין באולימפיאדת הפיזיקה באוקראינה, ארץ מולדתו. בבגרותו למד מדע וטכנולוגיה וקיבל תואר דוקטור מאוניברסיטה במוסקבה. מאז ומתמיד הוקסם שיפרין מהשילוב בין רוח למדע ומהאפשרות





לתת תשובות על השאלות העמוקות ביותר של קיומנו. הרפתקאות עם סושי בארץ המחשבות החל כסיפור משעשע עבור נכדיו, אולם משראה כיצד שובה הסיפור את לבם ואת מוחם, החליט שיפרין לכתוב אותו כספר ילדים המשלב פיזיקה קוונטית ושאלות מוסר פילוסופיות בהרפתקאות מרתקות המתרחשות בממד אחר. טומיסלב טומיק הוא מאייר קרואטי, בוגר האקדמיה לאמנויות בזגרב. בציוריו ניכרת השפעתם של סיפורי עם ואגדות ילדים, והם מוסיפים קסם, עומק ודמיון למילים הכתובות.
הספר מלווה באויריו היחודיים של האמן הקרואטי טומיסלב טומיק. האיורים כמו בסיפורי האגדות מוסיפים קסם, עומק ודמיון למילים הכתובות.


"הרפתקאות עם סושי בארץ המחשבות" מאת אדוארד שיפרין. תרגום מאנגלית: אורה דנקנר. איורים 
טומיסלב טומיק. הוצאת ידיעות ספרים. לרכישה לחצו כאן.













ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה