דפים

יום חמישי, 22 ביולי 2021

משימה אחת יותר מדי ספר מטלטל מאת אפרת כהן

 




"צוות, תעשו את העבודה שלכם! למה אתם מחכים? להזמנה מיוחדת?!" גערה רב פקד מאיה באנשיה.
שני שוטרים התקרבו במהירות לעבר הים ונכנסו פנימה, נאבקים במספר גלים סרבניים שהתנפצו על גופם, עד שהצליחו לבסוף לאחוז בצעירה שצפה מולם והחלו מושים אותה החוצה. בהגיעם אל החוף, הניחו אותה בעדינות על החול הדק כשהיא שכובה על גבה.
איש מד"א במדים לבנים, נושא תיק עזרה ראשונה, רץ לעבר הצעירה והחל בפעולות החייאה. אולם לאחר כמה דקות קם ממקומו, הביט במאיה בפנים רציניות והכריז, "לא נמצא דופק. אני חייב לקבוע את מותה!" (פרק ראשון בספר) 




דווקא עכשיו, כשחייה האישיים של רב-פקד מאיה קוטלר עולים על שרטון, פוקד את המרחב שהיא אחראית לו גל מקרי מוות שלכאורה אינם קשורים זה לזה. אלא שממצא שנחשף במקרה בנתיחה שלאחר המוות, גורם למאיה לחשוד שלא כך פני הדברים 
בשכונות תל-אביב רוכב על אופניו בחור גבוה, שתקן וחיוור פנים. הוא מנסה בכל מאודו להיטמע ברחובות העיר, להיות שקוף, לא ליצור קשר עם אף אחד, אך למרות מאמציו, אותו בחור שקט מדיר שינה מעיניהם של רב-פקד קוטלר וכל צוות החקירה. מאיה נאבקת כדי לפענח את הפרשה, ותוך כדי כך עולה ומציף אותה עברהּ, שאותו ניסתה להדחיק כל השנים ואתו היא צריכה סוף-סוף להתמודד.


סקרנות. סקרנות וסקרנות הייתה התחושה המרכזית שהשתלטה עלי מהרגע שהתחלתי לקרא את ספרה המרתק של אפרת כהן, הספר "משימה אחת יותר מדי"ככל שהתקדמתי בפרקים גבר המסתורין שהותיר אותי כרוכה בין דפיו מבקשת לדעת האם תגענה חלק מהתשובות כבר עכשיו... ? זה לא קרה כל כך מהר ויותר מזה לא אספר.
משימה אחת יותר מדי הוא ספר בלשי, קצבי, המשלב לאורכו אירועים מתחום הטיפול האישי. קריא, מותח, מסקרן, מטלטל ומהטל. קל להישאב לספר שפרקיו קצרים (יחסית) קצב האירועים בו מהיר והסקרנות לפצח את תעלומת הרוצח הסדרתי נמצאת שם כל הזמן. כמוני גם אתם תתחברו אליו מהפרק הראשון וקשה יהיה להם להסיר אותו מידכם.

"משימה אחת יותר מדי" מאת אפרת כהן. הוצאת "ספרי ניב", 343 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  























ריקי ברוך

2 תגובות: