דפים

יום חמישי, 8 ביולי 2021

הבתולות וגלויה מאיטליה ספרים חדשים בהוצאת ידיעות ספרים

 

שני ספרים חדשים נוספים רואים אור בימים אלו ומובאים בסקירה שלפניכם. 

הבתולות מאת אלכס מיכאלידס
אלכס מיכאלידס עושה זאת שוב. ספרו החדש של מחבר רב-המכר העולמי המטופלת השקטה הוא מותחן כובש המשלב רצח, פסיכולוגיה, ומיתולוגיה יוונית. כי קולג' סנט כריסטופר, קיימברידג', הוא עולם סגור עבור רובנו.

"זו היתה התחושה. מאז שסבסטיאן מת, מריאנה הפסיקה לראות את צבעי העולם. החיים היו אילמים ואפורים ורחוקים, מאחורי המסך - מאחורי ערפל של עצב.
היא רצתה להסתתר מהעולם, מכל הרעש והכאב שלו, ולהשתבלל כאן, בעבודתה, בביתה הצהוב הקטן.
והיא היתה נשארת שם- אילולא התקשרה אליה זואי מקיימברידג', בערב ההוא באוקטובר.
ככה זה התחיל - בשיחת הטלפון של זואי, לאחר הקבוצה של יום חמישי בערב.
ככה התחיל הסיוט." (עמוד 17 בספר)





בשביל מריאנה אנדרוס, מטפלת קבוצתית המתמודדת עם אבל פרטי משלה – זהו המקום בו היא פגשה את בעלה המנוח. בשביל אחייניתה, זואי, זוהי זירת הרצח של חברתה הטובה ביותר.

מריאנה נחפזת לקיימברידג' לתמוך בזואי ונקלעת לחקירת הרצח. היא מתוודעת לדבר קיומה של אגודה אפופת סודות העוברת טלטלה עזה עקב מות סטודנטית החברה בה. מאחורי היופי האנגלי האידילי נחשפים קנאה וזעם שמקורם בקבוצת סטודנטיות הידועה רק בכינוי "הבתולות", והמצויה תחת השפעתו המאיימת של הפרופסור המסתורי אדוארד פוסקה.

פוסקה נראה כמי שיודע יותר מכל אחד אחר על מעשה הרצח ועל הקורבן. הוא גם יהפוך לחשוד המרכזי בחקירתה של מריאנה – אובססיה שתגבה ממנה את היקר לה מכל...

אלכס מיכאלידס נולד ב־1977 בקפריסין לאב יווני ולאם אנגלייה. הוא למד ספרות אנגלית באוניברסיטת קיימברידג' ותואר שני בכתיבת תסריטים במכון האמריקאי לקולנוע בלוס אנג'לס. מיכאלידס כתב את התסריט של השטן שאת מכירה והשתתף בכתיבת התסריט של האנגלים באים (2018). המטופלת השקטה (פן הוצאה לאור/ידיעות ספרים, 2019), הרומן הראשון שלו, היה לרב־מכר עולמי ותורגם ל־44 שפות.
הבתולות הוא סיפור של אהבה ושל אבל – של מה שמעצב אותנו ושל מה שגורם לנו להרוג.


"הבתולות" מאת אלכס מיכאלידס, תרגום רחל פן, הוצאת ידיעות ספרים, פן, לרכישה לחצו כאן



גלויה מאיטליה מאת אלכס בראון
בימים אלו רואה אור ספר נוסף בהוצאת "ידיעות ספרים", הספר גלויה מאיטליה המביא את סיפורה של גרייס היוצאת למסע אישי מחיים תובעניים בלונדון ומגיעה לאיטליה. 





"קוני נאחזה במחשבות האלה וגיששה מאחורי משענת המיטה. אחרי ששלפה את היומן ממקום המסתור שלו, הניחה אותו על תלולית בטנה הנפוחה והוציאה עט נובע. היא בדקה מה התאריך לפני שמחקה עוד יום בקו. רק עוד כמה שבועות. אבל היא לא היתה בטוחה. אמה אמרה שיעברו בערך תשעה חודשים עד שהתינוק יגדל מספיק ויהיה מוכן להיוולד, אבל קוני לא ידעה ממתי לספור. האם לספור מהרגעים שלאחר המעשה, כששכבה בזרועותיו של ג'ימי, חולמנית ומאושרת עד הגג, וגופה עדיין עקצץ ממגעו? או מהפעם הראשונה שהמחזור שלה לא הופיע? והיא לא העזה לשאול.
אבל ג'ימי יחזור בקרוב הביתה וישים קץ לרגשות הפחד והבושה שלה. היא מוכרחה להאמין בכך. זה כל מה שהיא יכולה לעשות, כי אף פעם לא הרגישה כל כך בודדה... (מתוך פרק ראשון בספר)

גרייס קווין אוהבת את העבודה שלה בחברת האחסון כהן. היא נהנית מאוד למצוא לעתים אוצרות ביחידות אחסון שבעליהן נטשו ושכחו מהן, וכשהיא מגלה אוסף אמנות יקר ערך וצרור מכתבים משנות השלושים של המאה העשרים, סקרנותה מתעוררת ביתר שאת.
גרייס מתעמקת במכתבים וחושפת את סיפורה של קוני לוין, צעירה אנגליה שלבה מושך אותה לאיטליה בסוף מלחמת העולם השנייה. תוכן המכתבים מעורר בגרייס, המתמודדת עם לב שבור ומטופלת באם שתלטנית, תקווה להתחלה חדשה, והיא יוצאת למסע שלוקח אותה עד לווילה ורודה הנשקפת אל הריוויירה האיטלקית.
האם היא תצליח לחשוף את סודות המשפחה ואת הבגידות שעליהן ניסתה קוני להתגבר? האם היא תמצא אהבה משלה?

אלכס בראון היא סופרת רבי-מכר שבאמתחתה אחד-עשר ספרים. ספריה מעוררי ההשראה תורגמו לשפות רבות. היא מתגוררת במחוז קנט שבאנגליה עם בעלה, בתה ושני כלבי לברדור שחורים.
ספר רומנטי קסום ומשובב לב שעורר בי את הרצון לקנות כרטיס ולטוס לאיטליה.

גלויה מאיטליה מאת אלכס בראון, ידיעות ספרים. לרכישה לחצו כאן



















ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה