דפים

יום חמישי, 8 ביוני 2023

חפשי עיניים טובות רומן משפחתי מאת נעמה מוזס

 


זה היה אמור להיות עוד יום שגרתי בחייה של איילת, פסיכולוגית חינוכית, שבתום יום עבודה יוצאת לאסוף את ילדיה במסלול הקבוע, וברגע אחד גורלי עולמה מתהפך.

"שמונה, שבע, שש... הספירה לאחור בעיצומה. מישהו שם למעלה משחק לי בחוטים... נער מתולתל בטי שירט אפורה ובג'ינס עם קרעים, רכוב על קורקינט חשמלי, מגיח מולי..."

השבר הפתאומי בחייה מאלץ את איילת לחשוף אמיתות ושקרים, להישיר מבט אל מערכות היחסים שבנתה, אל הזוגיות עם מיכאל, אל יחסיה עם הוריה והאנשים סביבה, ובעיקר להתבונן פנימה לתוך עצמה.

מהדורת החדשות של שמונה בערב מרצדת על המסך המוגבה במרחב הציבורי של חדר המיון. אנשים בוהים ומתנחמים בצרות של אחרים. אני ממתינה למכתב השחרור. כאב עמום מתפשט בשרירי הכתפיים וסביב צווארי. מחר ודאי יכאב יותר. המראה של הנער המתולתל וצוות הפרמדיקים הטורח סביבו פולש אל עיניי וצורב כהדף אדים עם פתיחתה של דלת תנור בוער. התמונה של כידון הקורקינט השבור שנזרק בסמוך לגלגל הקדמי של הרכב מכה בי.
מה עשיתי? (מתוך פרק ראשון בספר)



דומה כי החיים שלנו עלולים "להתהפך בשנייה"!
כך מתחיל בעצם הרומן המשפחתי "חפשי עיניים טובות" מאת נעמה מוזס. קצבי, מחסיר נשימה ומטלטל את גיבורת הסיפור כמו גם את הקורא אל תוך עלילה מרתקת המציבה בפני איילת התמודדות משפחתית ואישית בלתי נמנעת.
מצאתי עיניים טובות ואהבתי מאוד את הספר וכותרתו. אהבתי את הפרקים הקצרים, את ניסוח הדיאלוגים וההתמקדות בהורות עד שהם עוררו בי אמפטיה והותירו בי הרבה דקות של מחשבות והתבוננות פנימה. ספר מטלטל, מרגש ממליצה בחום

"חפשי עיניים טובות" הוא ספר אמיץ ומכמיר לב הנוגע בפחדים ובתשוקות הקיימים בכולנו, ומציב במרכזו שאלת רבת חשיבות: מה אנו בוחרים להסתיר מאהובינו, ולא פחות מכך – מעצמנו?

בשפה ציורית ומדויקת וברגישות רבה, מצליחה המחברת לתת קול לכמיהה האנושית – שמישהו יראה אותנו באמת, ללא המסכות שאנו עוטים על עצמנו כדי לחוש אהובים וראויים.

נעמה מוזס, מטפלת זוגית ופרטנית בקליניקה בכפר סבא, יועצת בתיכון, מרצה ומנחת סדנאות. שירים וסיפורים קצרים פרי עטה התפרסמו ברחבי הרשת החברתית ובכתבי עת. זוכת פרס אלמוג לשנת 2020. זהו רומן הביכורים שלה.

"חפשי עיניים טובות" מאת נעמה מוזס, הוצאה עצמית, לרכישה לחצו כאן




















ריקי ברוך










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה