דפים

יום רביעי, 8 ביוני 2022

דוקטור בבונג והסודות של סבתא נינה, שממית עוברת למקום רחוק והקול שלה - המלצה על ספרי ילדים ונוער בשבוע הספר






"שממית עוברת למקום רחוק" מאת חגית צוקר

"שממית עוברת למקום רחוק" מאת חגית צוקר בהוצאת הספרים "אוריון" הוא ספר ילדים מקסים, סיפור רגיש המבטא מה שילדים רבים חשים לפני מעבר גדול, מאפשר תחושה של הזדהות ומובנות, ובכך יכול לסייע להפחית את החשש ואת החרדה מהלא נודע הכרוכים בשינוי.



שממית קטנה עוברת עם הוריה לגור במקום חדש ומרוחק. השממית מתרגשת לקראת המעבר, היא שמחה ומצפה לו, אבל כמו בכל מעבר גדול, עולים גם קשיים. היא נאלצת לקבל החלטות לא פשוטות, להיפרד מדמויות אהובות ומסביבה מוכרת. ההורים מתווכים ומרככים עבורה את המעבר באמפתיה, מכילים את האי ודאות שהיא חשה ונותנים מקום לרגשותיה.

את הספר מלווים איורים מקוריים של דיאנה פרוקופץ שמאירה בצבעוניות וייחודיות זוויות נוספות לספר ומוסיפה פרטים נפלאים.
חגית צוקר היא פסיכולוגית חינוכית מומחית. "שממית עוברת למקום רחוק" הוא ספר ביכוריה והוא נכתב מתוך עיסוק אישי ומקצועי בחוויית הרילוקיישן, במהלך מעבר שעשתה עם משפחתה לאנגליה.

"שממית עוברת למקום רחוק"
מאת חגית צוקר. איורים: דיאנה פרוקופץ. הוצאת הספרים "אוריון", 24 עמודים. מחיר לצרכן 68 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר ההוצאה


דוקטור בבונג והסודות של סבתא נינה מאת מרים דה מדינא

"דוקטור בבונג והסודות של סבתא נינה" מאת מרים דה מדינא הרואה אור בימים אלו, הוא ספר ילדים מקסים ומהנה, ראשון בתחומו שעוסק בנושא "תרופות סבתא".
גיבור הספר הוא דוקטור בבונג שמספר שאת כל הסודות של הרפואה הטבעית שלמד מסבתא נינה. הוא החליט לכתוב את הספר הזה כדי שלא רק הוא ידע לטפל בעצמו ובחבריו בעזרת מצרכים זמינים וטבעיים שלרוב יש בכל בית ובידע שעבר מדור לדור. את הספר מלווים איורים מאת ולדיק סנדלר שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.



מרים דה מדינא, אימא לשני בנים וסבתא לשלושה נכדים, נולדה בשנת 1963 להורים שעלו ממרוקו וכיום עוסקת בתחומים שונים ומגוונים. "דוקטור בבונג והסודות של סבתא נינה" הוא ספר ביכוריה.

"צלחתי את חיי בעזרת תרופות סבתא שעברו מדור לדור. הבנתי שתרופות סבתא זהו אוצר שלא כולם מכירים, ולכן החלטתי שהגיע הזמן לשתף בידע החשוב הזה ואף להנגיש אותו לילדים. כששלושת נכדיי גדלו מעט, הם ראו כיצד התרופות שאני רוקחת במטבח הביתי נותנות מענה לבעיות שונות. הם התחילו להתעניין ולשאול שאלות: "סבתא, מה טוב לשיעול?", "מה יכול להקל על כאב הגרון?" וכך הובילו אותי לכתיבת ספר זה. שנהיה תמיד שמחים ובריאים, ואם נזדקק נשתמש במה שהטבע וחוכמת הדורות נתנו לנו".

"דוקטור בבונג והסודות של סבתא נינה" מאת מרים דה מדינא. איורים: ולדיק סנדלר. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת ובאתר ההוצאה.



הקול שלה מאת אורה קרופיק - 
ספר נוער חדש:
אחדים מהילדים בכיתה לועגים לכתמי האוכל, המנקדים דרך קבע את חולצתה; העבודות שלה בחוג לקרמיקה תמיד יוצאות עקומות; והיא נמנעת מלדבר בכיתה או להצטרף לתנועת הנוער מחשש שכולם ילעגו לה.

היחידה שמצליחה לנחם אותה היא כלבתה האהובה, טינה, אך היא כלבה זקנה מאוד ומרבה לחלות בזמן האחרון, ואבישג מתקשה להשלים עם העובדה שבקרוב יהיה עליה להיפרד ממנה.
יום אחד מטילה המחנכת על הכיתה משימה חדשה – פרויקט "במה אישית", שבו על כל תלמיד להציג בפני כולם נושא הקרוב לליבו. אבישג נתקפת בחרדה גדולה, ותוהה איך תצליח להתמודד עם המטלה המפחידה.




בספרה החדש "הקול שלה", ספר מרגש ומרתק לבני נוער, מביאה אורה קרופניק, את סיפורה של אבישג, תלמידת כיתה ה', שמתקשה למצוא את מקומה.

"אבישג לא הייתה מסוגלת להשמיע קול. לא בגלל שהיא לא הבינה את השאלה, אלא בגלל הפחד המשתק הזה. הפחד שמונע ממנה לפתוח את הפה ולהוציא את המילים שכתבה החוצה. הפחד שישמעו אותה. הפחד שהיא תהפוך לבדיחת היום בבית הספר, אם תטעה בקריאת מילה או אם התשובה לא תהיה נכונה" (מתוך הספר).

גם בספר זה מצליחה אורה קרופיק, סופרת הילדים והנוער האהובה, לחדור עמוק לליבם של הקוראים והקוראות, כשהיא מציגה בפניהם גיבורה בת גילם המתמודדת עם מצבים לא פשוטים, שאיתה הם יכולים להזדהות. ספריה הקודמים של אורה קרופיק יצאו אף הם בהוצאת "דני ספרים" וזכו להצלחה גדולה ולשבחי הביקורת. ביניהם "חברות עם שחר", "מריה", לא כמו כולם", "החיים הפשוטים שלי", "הסוד של עלמה" ורבים אחרים.

"הקול שלה" מאת אורה קרופיק. הוצאת "דני ספרים", 128 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר ההוצאה.











ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה