דפים

יום רביעי, 15 ביוני 2022

הערת מעקב - קובץ סיפורים על הוראה, חברה וחינוך מאת גל סגל

 



25 שנות הוראה בחטיבת הביניים, הפגישו אותי עם עשרות סיטואציות בהם מעורבים באופנים שונים תלמידים, מורים והורים. יש משהו במסגרת הבית ספרית שמזמן לחייו של מורה מפגשים במנעד רחב של רגשות ודילמות שלא הייתי נקלעת אליהן במסגרת אחרת בחיי.
הווייתו של בית הספר שייכת רק למי שלומד ומלמד בו וזהו קסמו שלל המקום. כך ידעתי וכך הרגשתי בכל שנות ההוראה ולכן גם התחברתי, נהניתי ואני שמחה להמליץ לכם על הספר "הערת מעקב". 


"הערת מעקב" ספרו השני של גל סגל שהגיע לידי השבוע, הוא קובץ סיפורים על הוראה, חינוך ועל החברה הישראלית. הספר מביא את סיפורן של דמויות שוליים, שהופכות מרכזיות לרגע. מסופרות מתוך עולם בית הספר:
– פעם מנקודת מבטה של המורה הצעירה שכמו דוחה את הקץ ואינה רוצה להגיע לכיתה, להמולה, לילדים החצופים ולהתמודדות עימם.
– פעם מנקודת מבטו של מורה חדור מוטיבציה שנתקל בילדים של היום, המכוונים לבגרויות ואינם מעוניינים בחינוך.
– פעם מנקודת מבטה של ילדה החולמת להיות נסיכה ליום אחד.



עוד בקובץ סיפורן של דמויות נוספות כמו התלמידה שחומת העור, שנעדרת מזה שבועיים, ואף אחד לא שם לב, או הילד המאחר תמיד ולא מספר לאף אחד שכל העולם על כתפיו, או מנקה הרחובות ברחוב אחד מפורסם בירושלים.
אוסף הסיפורים אוגד בתוכו רגעים שאותם לוכד הסופר ומשרטט אותם לעינינו מחדש, צובע אותם ומדגיש את הראוי להדגשה.

אהבתי את הספר מאוד. אני ממליצה עליו כמתנת סוף שנה למורים שלכם או של ילדיכם. כל מורה ימצא את עצמו בסיפורים האלו ויתחבר ממקום אישי ומזדהה.


גל סגל - אחרי שנים שבהן עסק בתחום הפוליטי והציבורי, הוא כיום מורה לאזרחות ולספרות, מחנך ומרכז שכבה. בלילות הוא כותב. בשנת 2006 יצא ספרו הראשון ״ברוך הבא ילד״, בהוצאת הקיבוץ המאוחד.
"הערת מעקב" מאת גל סגל, אורי הוצאה לאור, לרכישה ישירה לחצו כאן
























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה