דפים

יום רביעי, 16 במרץ 2022

לובן השקר, בריק-לוחם ללא פשרות, דסטינו, הוא לא כבד הוא אח, אישה פשוטה ומים רבים לא יכבו אהבה - ספרים חדשים בהמלצה




הוא לא כבד, הוא אחי מאת ד"ר שוקי לשם

"הוא לא כבד, הוא אחי" מאת ד"ר שוקי לשם בהוצאת הספרים אוריון, הוא רומן מרגש, סיפור של אהבה וחמלה, של נתינה ללא תנאים ושל תקווה.

זהו סיפורו הנוגע ומעורר ההשראה של שוקי על אחיו מוטי, הלוקה בפיגור שכלי, שניהם בשנות השישים לחייהם. מגיל צעיר מאוד ובעל כורחו, נאלץ שוקי להיות שותף לנטל הכבד של הטיפול באחיו, לוותר על משחקי ילדות והרפתקאות נעורים, ולשאת את הבושה והמבוכה שמוטי גרם לו בביתם ומחוצה לו. עתה, כששניהם מבוגרים, נפנה שוקי להביט בקשר המיוחד שבנה עם אחיו במהלך השנים, קשר חם שהנחיל לילדיו ולנכדיו.

שוקי לשם מתאר ברגישות, בכאב ובהומור פרקי חיים בצל ההתמודדות היום-יומית עם הקשיים והאתגרים הכרוכים בטיפול בבן משפחה בעל צרכים מיוחדים. אלו שזורים כפלשבקים בתיאור נסיעתם השנתית לחו"ל – הפעם לברלין – שאותה מתאר המחבר כ"הרפתקה" מאתגרת ומתסכלת במיוחד המעמידה את רגשותיו ואת סבלנותו במבחן המוכר לו היטב.



עם זאת, מתוך התסכול והצער ששוקי חווה במהלך הימים שבהם הוא מנסה נואשות לעורר את סקרנותו של מוטי למראות ולאתרים של העיר, מבצבצים רגעים נוגעים ללב של קרבה, צחוק, נוסטלגיה וסיפוק. סיפורם של שוקי ושל מוטי, "איש הגשם" שלו, הוא דוגמה לכוחות נפש בלתי נדלים, לאופטימיות ולאמונה בכוחה של אהבה ובעשיית טוב.

ד"ר שוקי לשם, רופא במקצועו, מתגורר בטבעון, נשוי, אב לארבעה, סב לנכדים ונכדות ואח של מוטי.
שוקי לשם: "כיום החברה שלנו פתוחה יותר ומכילה בהבנה רבה יותר את החריג בקרבה. ביטויים של לעג ודחיה, או תחושות של בושה, נדירים יותר בהשוואה לתקופת ילדותי. יחד עם זאת, כחברה, אנו היום פחות סובלניים ומגלים פחות סולידריות. אנחנו חברה מקוטבת יותר, והעזרה והתמיכה ההדדית בולטים בנו פחות. לכן, גם היום, אנשים כאחי, זקוקים לתמיכה, דאגה, וליווי רציף, של משפחתם. אחי, למזלו הרב, מתגורר ב"כפר תקווה" שליד טבעון. הנהלת הכפר וצוות העובדים עושים שם עבודת קודש במסירות והתמדה ראויים לכל שבח. הם משמשים מודל לחיקוי. חובתנו כחברה, לדאוג לעוד הרבה כמוהם".

"הוא לא כבד, הוא אחי" מאת ד"ר שוקי לשם. הוצאת הספרים "אוריון", 128 עמודים. מחיר לצרכן 69 ש"ח. להשיג בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון, בחנויות הספרים המקוונות, בחנויות הספרים וברחבי הארץ ובאתר ההוצאה



דסטינו מאת רעיה אדמוני

"דסטינו" מאת רעיה אדמוני בהוצאת הספרים אוריון, הוא רומן מרגש ומרתק שמציג את הווי חיי יהדות טורקיה שמוצאה בספרד החל מהמאה ה-19 ועד למאה ה-20 - את הניחוחות, את המנהגים ואת המסורת של מאות השנים, שאינה מאפשרת ליחיד לחיות לפי רצונו שלו. הספר נכתב בהשראת סיפור אמיתי ובו הרבה תהפוכות והפתעות שמשאירות את הקורא במתח מההתחלה ועד העמוד האחרון.

״מצאתי לי אימא חדשה!״, מודיעה סוזן בת החמש - יתומה זה שנתיים מאימה, לאביה רפאל. היא לא יודעת שאותה אישה הייתה בצעירותה אהובת ליבו של אביה ונאסר עליו לשאת אותה לאישה בשל מעמדה הנמוך. האם ייענה רפאל לרצון בתו ויישא אותה עתה לאישה? וכיצד תגיב המשפחה?


מואיז נמלט מהצבא הטורקי, מגיע לפריז וקובע שם את מקום מושבו ואת חייו. האם תגרום יד הגורל לכך שישוב אי פעם למשפחתו באיזמיר? כשהמשפחה בטוחה שהוא טבע בים.
כיצד קשורים שני הסיפורים האלה זה לזה? האם מואיז ישוב אי פעם למשפחתו? ומה תפקידו של ה"גורל" הוא ה"דסטינו" (״גורל״ בשפת הלאדינו) בכל הסיפור?

רעיה אדמוני עבדה עשרות שנים ב״קול ישראל״. את הבסיס לסיפור הזה שמעה מאחת המרואיינות שלה בתוכנית ״בית הוריי״. מבין מאות רבות של סיפורים, היה הסיפור הזה כל כך מפתיע שהיא ביקשה את רשות המספרת לכתוב רומן על פיו. "דסטינו" הוא הרומן השני מפרי עטה, אחרי שהרומן ״חלומות״ זכה להצלחה בקרב הקוראים. בעבר היותר רחוק פרסמה רעיה גם ספר ילדים בשם ״אימא אומרת מאוחר״.

רעיה אדמוני: "רבות מהבעיות שנתקלו בהן גיבורי הסיפור הן בעיות שאנו נתקלים בהן גם היום. למשל: מסורת מול קידמה, אהבות נעורים ומימושן (או לא), יחסים בתוך המשפחה - הורים וילדים, אחים ומה אנו קובעים בניגוד למה שנקבע מלמעלה, כלומר מה מקום הגורל בחיינו אנו. הדברים האלה מקלים עלינו להזדהות עם הדמויות שקמות לתחייה בספר "דסטינו"."

"דסטינו" מאת רעיה אדמוני. הוצאת הספרים "אוריון", 369 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון, בחנויות הספרים המקוונות, בחנויות הספרים וברחבי הארץ ובאתר ההוצאה 


בריק - לוחם ללא פשרות מאת יצחק בריק
"בריק – לוחם ללא פשרות" מאת אלוף (בדימוס) יצחק בריק, הוא ספר המתאר את חייו המרתקים של יצחק בריק, בן הדור שנולד בתש"ח, התגייס לחיל השריון, ולחם בכל מלחמות ישראל בתקופתו. הספר ממזג בין חייו הפרטיים של בריק השזורים בחייהם של הלוחמים ובני משפחותיהם ברבות השנים.

במלחמת ששת הימים נחשב כנעדר..... "מי אתה?" שאל יענקלה רפתן הקיבוץ, אני הייתי המום מעצם השאלה וצעקתי לו בחזרה: "אני בריק אתה לא מכיר אותי?" הוא אמר לי "בריק מת!" ואני עניתי לו באותו הטון: "בריק לא מת זה אני, ואני חי" (מתוך הספר).

כך הוא מתאר את מלחמת יום הכיפורים: "ב- 7/10/73 הותקל הכוח שלי במערב קומנדו מצרי, טיל נ״ט נורה לעברי וחלף מלימטרים מפרצופי, נכוויתי קשה בפניי וחולצתי עלתה באש, קפצתי מהטנק והתגלגלתי על החול על מנת לכבות את האש שאחזה בחולצתי, לחשתי לעצמי בקול רפה, אני נושם, אני מרגיש, אני חושב, משמע אני חי, וזחלתי לטנק בחיפוי התותחן, טיפסתי עליו בשארית כוחותיי, והמשכתי להילחם".



ב- 8.10.73 כתב: "נמצאתי במלכודת של אש, עשן והתפוצצויות; האדמה רעדה מתחת לרגלינו. מבחינתי נהפך היום ללילה. זה היה מעין ליקוי חמה שהתרחש ובא עלינו ברגע אחד". (מתוך הספר)

בריק לחם בגדוד 113 שאיבד בקרב על גשר פירדאן המצרי 35 מפקדים וחיילים ועוד עשרות מהם נפצעו. הפצועים יישאו את כאֵבֵי פצעיהם בגופם ובנפשם כל ימי חייהם. 18 שנה לאחר המלחמה, חיילת צעירה ביקשה להיכנס לאחת מהרצאותיו, בסיומה פרצה בבכי קורע לב, כשנרגעה שאל את החיילת: "מה היה שמו של אביך?" "קראו לו זאב ששון". "אביך היה אַחד החברים הטובים ביותר שהיו לי". זו הייתה הפעם הראשונה ששמעה עדות חיה על אביה שנהרג במלחמה.

בספר תקראו על מעגלים נוספים מרגשים עד דמעות ומלאי השראה שנפתחים ונסגרים גם אחרי ארבעים שנה ויותר. הספר עוסק במנהיגות במצבי קיצון ומשבר ולא רק במלחמות ישראל בהם השתתף הכותב, אלא גם בחיי השיגרה. הספר מתאר אירועים המצויים בליבת מהותה של מדינת ישראל, אירועים בהם היה לו חלק חשוב ומהותי אשר תגלו בהם עניין רב .

האלוף (בדימוס) יצחק בריק, שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם בגבורה משני צידי התעלה כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים, נפצע פעמיים, והחליף שבעה טנקים שנפגעו, והוא הקצין היחיד שעבר את כל מסלול הלחימה בגדודו, ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור כנציב קבילות חיילים (2018-2008). קודם שסיים את שירותו בצה"ל ביקש ממנו התעשיין סטף ורטהיימר לעסוק בפיתוח הנגב והגליל לאחר שחרורו. הוא התמנה ליועצו המיוחד ולממונה על הפיתוח האסטרטגי של הפריפריה. בשנת 2000 מונה ליו"ר הוועד המנהל של המכללה האקדמית עמק יזרעאל. בריק למד בטכניון הנדסת תעשייה וניהול, הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי ומוסמך במִנהל ציבורי באוניברסיטת תל אביב. משנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה בעטיים של קיצוצי יתר ופיטורי אנשי קבע ועל התרבות הארגונית הקלוקלת בצה"ל.

"בריק – לוחם ללא פשרות" מאת יצחק בריק. הוצאת ספרי ניב, 518 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




לובן השקר מאת אריאלה בק פרסקי
מה קורה כשאנשים נורמטיביים - כאלה שנחשבים "מלח הארץ", נאלצים לשנות קודים חברתיים כדי לשמור על עצמם ועל יקיריהם?

"לובן השקר" הוא רומן מרתק ומרגש. דורון, תלמיד כיתה יב גיבור הספר, עובר מסע מטלטל - תרבותי, ערכי וחברתי מיוחד במינו.




דורון עבר למסגרת של פנימייה בשל עימותים עם אביו, מנהל מחלקה כירורגית בבית חולים ורופא מוערך מאוד. אימו ורדית עלתה לבדה מרומניה כבחורה צעירה, למדה בבית ספר לאחיות ועובדת כאחות.
במסגרת שיעורי הביולוגיה מתברר לדורון שלא ייתכן שאביו הוא באמת אביו והוא דורש הסברים מאימו, אותה הוא מעריך מאוד. הוא חושד שהיא בגדה בבעלה וחש שעולמו מתערער.
מה הקשר לסיפורה של נערה מהמגזר החרדי בבני ברק, מה גילה דורון ומה קרה ברומניה? מוזמנים לקרוא בספר.
"…מצד אחד אני שונא אותך, אבא שלי, על הדבר הנורא שעשית לילדה תמימה בת שתים-עשרה, ומצד שני אני מודה לאלוהים הטוב על מה שקרה…" (מתוך הספר).

אריאלה בק פרסקי עסקה שנים רבות בחינוך במסגרות הוראה והתנדבות מגוונות, נחשפה לתרבויות שונות בארץ ובחו״ל, תמכה בנערות בסיכון וביוצאי האוכלוסייה החרדית והחילונית כאחד וסייעה להם. במשך שבע שנים כיהנה אריאלה כיושבת ראש סניף ויצו בירושלים ולאחר מכן כחברה בוועד המנהל של ויצו העולמית כאחראית הקוד האתי בארגון. לובן השקר הוא ספרה השלישי. בדומה לספרה השני, הדרך למחילה, שיצא לאור בשנת 2021, עוסק לובן השקר באינטראקציה בין דמויות מהאוכלוסייה החרדית לדמויות מהחברה החילונית. ספרה הראשון, שנים אשר אין בהן חפץ?, יצא לאור בשנת 2020 ועוסק בקשיים ובהתמודדות של אוכלוסייה לקראת יציאה לגמלאות.

"לובן השקר"
מאת אריאלה בק פרסקי. הוצאת "ספרי ניב", 203 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה או ברכישה ישירה מאריאלה בפנייה מכאן ובחנויות הספרים ברחבי הארץ.




אישה פשוטה מאת אדית קובנסקי

דוברת השיר באישה פשוטה רושמת מילותיה בעיפרון דק שמאפשר לה מחיקות אין־ספור המורות על חוסר יכולתן של המילים לכלול את כל מה שהיא מוכנה לומר.
חייה עומדים עוד לפניה, אהבתה גדולה ואקט כתיבתה החפוז עדיין במיטבו. אין ספק שהדוברת בודדה ושמילותיה בודות מציאות ללילה שממנו היא מבקשת להסתייג.

הדוברת מעידה על עצמה:
אֲנִי אִשָּׁה פְּשׁוּטָה חֲרִישִׁית
אוֹסֶפֶת מִלּוֹתַי בִּכְמִיהָה כָּזֹאת
מִתְנַגֶּנֶת בַּחִבּוּר הַקַּדְמוֹנִי
גּוֹעֶשֶׁת כְּמוֹ נוֹלֶדֶת מִן הַיָּם
בִּתְשׁוּקָה גְּרַנְדִּיוֹזִית
קוֹלַעַת חֲרוּזַי בְּשִׁיר רוֹדֵף שִׁיר
מַאֲדִים בֵּין חֲרִיצֵי הלילה. (בית שני מתוך השיר "פיוט", עמוד 18).


"אישה פשוטה" מאת אדית קובנסקי, הוא ספר שירים מקסים ומרגש, ספר שנכתב מתוך נשמה של אישה שחייה עומדים לפניה, אהבתה גדולה ואקט כתיבתה החפוז עדיין במיטבו, אולם הבדידות ניכרת היטב בקולה. גם כשהיא שרה "בקול גדול", וגם כשהיא חורטת את שמה על דף דקיק, היא חיה בהזיותיה ומתנתקת ביודעין מהמציאות. רצונה העז הוא לזכות "בחיזיון גדול" ולצלול לרגעי קסמו של היום.


זהו גם מסע מרתק לנבכי נפשה של אדית. למרות שם הספר, פשטותה של הדוברת מורכבת. היא משווה את עצמה לטרובדורית, שרה בגובה הצליל ובחרוזים מתנגנים בכמיהה מיוחלת קולעת מילה במילה.

שיר מדויק

שירי מדויק
אותנטי כמו מסלול הלילה
מתבולל בכוח החולשה
מסתמנת בכמיהה חדשה
מהדהדת בין שרשרות מלותי
כמו תשוקה מתבוללת על הדף
הומה ברצף חלומי.


הזמן זורם בי
כמו חלב אהבתי
וחידת דמעתי תועה כהנה וכהנה
מתנשאת מול השמש.

ואני שרה באמצע הרחוב
חגה ברטט הרוח
מול פרח אהבתי
מתקפלת על טיוטת שירי המהורהר.

אדית קובנסקי מתגוררת כיום במישיגן ארצות הברית, נשואה ואם לבן שמתגורר בקליפורניה. היא סבתא לשני נכדים, שהגיעה לשירה בזכות רחל המשוררת ומאז הכתיבה היא החבר הטוב ביותר שלה. משנת 1987 היא מלמדת לשון, ספרות ותרבות ישראל בWayne State University- בדטרויט-ארצות הברית.

"אישה פשוטה" הוא ספרה ה- 35 של אדית קובנסקי. ב-1985 ראה אור ספרה הראשון "מילים אחרות". שיריה התפרסמו בכתבי עת ספרותיים בארץ, בארצות הברית ובקנדה ותורגמו לאנגלית, לערבית, לרומנית, לצרפתית ולספרדית. הם זוכים למאמרי ביקורת של מבקרים ידועי שם בספרות עברית בארצות הברית בכתבי עת נחשבים. בין ספריה, "החיים כבדיה" שמזמין את הקורא למסע אינטימי של דואליות בין זיכרון ופנטזיה, פחד ושמחה, צער והילולה, דממה ושיר. מ-2014 החלה להקליט את שיריה. מבחר מתוכם יצא בדיסק שנמכר באמזון, והקלטה של השירים מספרה "החיים כבדיה" עלתה כבר ביוטיוב.

אניגמה

אני מתבוללת בקסם הגדול
שרה ביקיצה
מתפלשת בין רסיסי הלילה
ולהב אהבתי הבסיסית
כאילו איש לא יודע על קיומה.

כמיהתי חוזרת ומתחדשת
טהורה בין ניצני הפרחים
מתעצמים בשיר כזה
נסתר באלגיה
ממציאה שירי דומה לשמש.

ואז אני בוראת יומי
מהלכת ממקום למקום
שופע כמו המים
וכמו אש הלילה הבהיר
נמהל בתשוקתי העתיקה
ובבדיה מפתה אותי כמו אלוהים.

"אישה פשוטה" מאת אדית קובנסקי. הוצאת הספרים "אוריון", 75 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח. להשיג בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון, בחנויות הספרים המקוונות, בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובאתר ההוצאה



מים רבים לא יכבו אהבה מאת עמית דרבקין חן
"מים רבים לא יכבו אהבה" מאת עמית דרבקין חן בהוצאת "פיוטית", הוא ספר שירים שנכתבו בהשראת ספר הספרים הנצחי. הוא פותח צוהר לקשת רחבה של דמויות מקראיות, משתף את הקורא במחשבותיהן הכמוסות ביותר, מחיה אותן ומקרב אותן לעולמנו.



ידוע לכל כי המקרא בסגנונו החסכני והתמציתי לא מרחיב את הדיבור על הגיבורים, מחשבותיהם ורגשותיהם, לכן נכנסת דרבקין-חן לחללים ריקים וחושפת בשיריה רגשות נסתרים ומחשבות כמוסות של הדמויות וכותבת על הסצנות שמתרחשות מאחורי הקלעים: כיצד השפיע המסע בתיבה על מערכת היחסים בין נוח לאשתו? מה הייתה תגובתה של שרה לעקדת יצחק? מה היו מחשבותיה של חנה לאחר שמסרה את בנה? כיצד הרגיש דוד המלך לאחר מרד בנו אבשלום? מה גרם למלכה ושתי לסכן את עצמה ולסרב למלך אחשוורוש? נוסף לכך, היא נותנת משמעויות אקטואליות לסיטואציות ולדמויות של המקרא, מחייה אותן מחדש, מקרבת אותן לעולמנו ומעלה שאלות רלוונטיות לחיינו. לפני תחילת כל שיר מוצג הפסוק שמתאים מספר התנ"ך.

אֵשׁ לֶהָבָה

לְרָחֵל הָאִשָּׁה שֶׁאִתּוֹ,
נָתַן אִישִׁי אֶת לִבּוֹ.
אֶת רָחֵל אָהַב רִאשׁוֹנָה
וַה' סָגַר רַחְמָהּ.

אֲרֶשֶׁת שְׂפָתָיו לוֹחֶשֶׁת רַק לָהּ,
מַה יָּפִית וּמַה נָּעַמְתְּ
אֶקָּחֵךְ אֵלַי בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָה.
כָּל מְאוֹרֵי אוֹר בַּשָּׁמַיִם
הֵאִירוּ לִכְבוֹדָהּ
בְּאֵשׁ לֶהָבָה.
וַאֲנִי הַיּוֹשֶׁבֶת בְּאֹהֶל הַחֹשֶׁךְ
מַבִּיטָה אֵלָיו בְּעֶרְגָּה.

השירים מבטאים מחשבות והלכי רוח ועוסקים בכל הסוגיות שמעסיקות אותנו כבני אדם: הורות, אהבה, כאב, אובדן, שמחה, תקווה ובחירה. באסופת השירים שזורים כמיהה ותובנות שמזמינות את הקוראים לטייל במחוזות הלב והנפש, להתרגש, להתגעגע, להתאהב ובמקביל להתחקות אחר שאלות וקונפליקטים רבים.


עמית דרבקין חן (53), אם לשלושה, תושבת נהריה, מורה לחינוך מיוחד במקצועה ובעלת תואר שני במקרא, פוסעת בין שבילי התנ''ך. בנתיבי מסעה היא מתכתבת באמצעות שיריה עם ספר התנ''ך ועם הפרשנות היהודית לדורותיה.
"מים רבים לא יכבו אהבה" הוא ספרה השני של עמית דרבקין חן. ספרה הראשון "במשעול התנ"ך" יצא לאור בשנת 2020 (ספרי ניב).

עמית דרבקין חן: "השאיפה שלי לנהל דיאלוג עם דמויות המקרא - בעיקר עם הנשים שבהן ולהתכתב עם פסוקי התנ''ך ועם הפרשנים למרות פערי הדורות בינינו. נוסף לכך, הרצון העז שלי לראות את הנסתר ואת הנעלם בפסוקי התנ''ך ולהבין מעבר לכתובים המתומצתים, כגון: מה מניע את דמויות המקרא? מהם רגשותיהן, רצונותיהן, נקודת המפנה בחייהן ודברים נוספים, הובילו אותי לכתוב את אסופת השירים".

"הספר מיועד לכל מי שסקרן לגבי ספר התנ"ך והדמויות האנושיות בספר זה. אני מציגה את נקודת המבט והפרשנות האישית שלי, משמיעה את קולם של גברים ובעיקר את קולן של נשים בתנ"ך. לנשים יש תפקידים משמעותיים וקובעי גורל במקרא - חלקן מצילות חיים, חלקן נאבקות על פרי בטן ואחרות מופיעות בהקשרי פיתוי ואונס. נשים רבות פועלות בעוצמה, בחכמה ובמוסריות, ולכן מחוללות שינוי. ספר התנ''ך, מאוד אקטואלי ורלוונטי כי הגיבורים שלו הם בשר ודם. יש להם יתרונות וחסרונות כמו לכל בני אנוש והם טרודים בבעיות שיש לכולנו: פרנסה, יריבות, קנאה, עקרות. אני מאמינה שיש לספר הזה כוח לעניין אנשים שהתרחקו מסיפורי תנ"ך לאורך השנים. זהו בעצם האתגר הגדול שלי, ואם אחזיר ולו תלמיד אחד לאהוב את הספר הנצחי הזה ולראות את גדולתו - זה יהיה ניצחון משמעותי בעבורי".

מֵעמֶֹק לִבִּי

בַּשְּׁבִיל הַמּוֹבִיל
בַדֶּרֶּך לַמִּשְׁכָּן
בְּיָמִים נְטוּלֵי כּוֹכָבִים,
זָלְגָה דִּמְעָתֵךְ מִכְּאֵב הַחַיִּים.

עמית לא הסתפקה בהנחלת הידע לתלמידיה ובנתה אתר שנקרא "התנ''ך שלי"  שמטרתו לשתף מורים למקרא, בכל מסגרות הלימוד, בחומרי למידה והעשרה על פי תכנית הלימודים במקרא. האתר נבנה כדי לממש את רצונה ללמד תנ''ך בצורה מעניינת, מאתגרת, מסקרנת וחווייתית. הוא נולד מתוך שאיפה לנהל דיאלוג בין התלמיד לטקסט המקראי באמצעות נושאים משמעותיים, ערכיים ורלוונטיים לחייו. השיעורים באתר בנויים על בסיס הוראה בין-תחומית, כדי שהתלמידים יְפתחו שיח עם טקסט המקרא בהתכתבות עם תחומי דעת שונים.

נוסף לכך, עמית מנהלת קהילה בפייסבוק שנקראת "במשעול התנ''ך". הקהילה הזאת, מיועדת לכותבי שירה ופרוזה בהשראת ספר התנ''ך ולאומנים מתחומים שונים, אשר לפרי יצירתם יש זיקה לעולם התנ''ך וכמובן, לאוהבי תנ''ך באשר הם.

"מים רבים לא יכבו אהבה" מאת עמית דרבקין חן. הוצאת "פיוטית", 156 עמודים. מחיר לצרכן 65 ₪. את הספר ניתן להשיג אצל עמית, טל': 052-2819408





















ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה