דפים

יום שני, 17 במאי 2021

הוא משלנו - סיפורו של לוחם בשרות השב"כ מאת אודי אילון - ספר בהמלצה חמה.

 



השבוע, כשימי המלחמה עם החמאס בעיצומם וקולות האזעקה לעבר יישובי עוטף עזה, אשדוד, אשקלון ותל אביב הדהדו שוב ושוב מעל, הגיע לידי ספרו המטלטל של אודי אילון. 

"לא פשוט להבין ובטח שלא להסביר שחלק ניכר מהזמן אני פשוט נמצא שם, בלב החוויה הנוראית הזו, ואינני מצליח להיחלץ ממנה. אם משהו מסרב לי במשהו, ואני שומע "לא", אני מיד חוזר לחוויה האיומה ההיא שלא שלטתי בה על כלום, והכעס שלי גואה." מתוך עמור 129 בספר)

מהרגע שפתחתי את הספר לא יכולתי להסיר אותי מידי, גם לא בדקות שישבנו בממ"ד מחפשת שוב ושוב את נקודות האור בתוך הטלטלה הלא נגמרת שחווה הפלסטינאי מהשומרון שהפך למסתערב של השב"כ.




"נולדתי בכפר קטן בשומרון בשם זוהיר עדילי, למשפחה אלימה, בסביבה שהייתה ביצה של רוע ובורות".
המסע מזוהיר עדילי לאודי איילון הוא מסעו הלא יאמן והאמיץ של אדם שניסה לקחת את גורלו בידיו. מסע הנע בין תהומות של אלימות, שבי אכזרי, ועינויים נוראיים, לבין תושייה, עשייה ביטחונית והתמודדות עם פוסט־טראומה והשלכותיה.
לראשונה בדפים אלו חושף אודי איילון בגילוי לב וכנות יוצאת דופן, את סיפור חייו המרתק מאז שהתגייס לשב"כ ועד היום. מעבר לסטיגמות מתגלה אדם חכם ורגיש, ומעל לכל אדם שמקווה.

"יום אחד מצאתי את אימא בוכה מחוץ לדלת, מיואשת ורעבה. הפעם אזרנו שנינו כוח, לקחנו שק וצעדנו במעלה השביל למסוק זיתים. מילאנו את שק הזיתים וירדנו לכפר למכור אותם. במעט הכסף שהיה לנו קנינו מנת פלאפל לי ולאימא.
אימא. אמי לא הייתה אכזרית כאבי, אבל קשיי החיים ואכזריותו של אבי דיכאו בה כל שמחה וחום. אני מתקשה לחשוב עליה. כל כך הרבה כאב על מה שהחמצתי כילד, על האהבה שהיא לא יכלה לתת לי, על הסבל שאני מניח שאוזלת ידה גרמה לה כשראתה אותי מוכה ומושפל. ובשבילי, לראות את אימי הסובלת, היה פצע פעור שהתאמצתי קשות שלא להרגיש בו." 

דומה כי הסבל שחווה זוהיר בילדותו הוא שניתב את מסלול חייו והניע אותו להתגייס לשב"כ ולעשות למען מדינת ישראל. אני באה מבית שהתרומה למדינה ולצבא הם ערך עליון. שֵׁרַתִּי בחיל המודיעין, בסיני ואני אמפטית לצרכי הצבא והמדינה מחד ומאידך מודעת לסימפטום המוכר והיכולת להפנות עורף למי שתרם ונפגע. סיפורו של אודי אילון מי שקיבל את שמו הישראלי במטרה לסייע לו להשתקם, אינו מלמד ולו במעט על מה שאמור ועדיין "לקבל" מהמדינה. 

  
בכתיבה אישית מרגשת באומץ ובפתיחות רבה, מספר אודי אילון בספר "הוא משלנו", את סיפור חייו של ילד שנולד לעוני ואלימות בכפר בשומרון, שברח וחיפש זהות ושייכות. התחושות הקשות והסבל שחווה בדרך מלווים אותו מילדותו ועדיין בבגרותו. כמוני, תוכלו להזדהות עם הכותב, להיות חלק מסיפור חייו המטלטל, ובסופו להרגיש את מכלול הרגשות שנותרו בי גם לאחר שסיימתי לקרא.

"אחד משלנו" הוא סיפור אנושי של מי שחצה את הגבול והחליט לעזור לישראל ולהרגיש שהוא אחד משלנו. קבלו ממני המלצה חמה והיום יותר מתמיד.

"הוא משלנו" - סיפורו של לוחם בשרות השב"כ", כתב אודי אילון, הוצאת סגול. לפרטים ורכישה לחצו כאן.  



















ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה