דפים

יום ראשון, 23 במאי 2021

נבו וארבל ממחזרים בלי להתבלבל - ספר ילדים חדש לבני ה4-7

 



דומה כי לא תופתעו לקרא כאן כי מדי שנה מיוצרים בישראל 5.3 מיליון טונות פסולת. אורח החיים המודרני מוביל לכך שכל אדם בישראל מייצר בממוצע כ-2 ק"ג פסולת ביום, שהם כ- 730 ק"ג בשנה. למרבית חומרי האריזה ידרשו מאות שנים בטרם יתכלו, וחלקם לא יתכלו לעולם. על מנת למזער את הנזק הסביבתי, הוצבו בערים וביישובים פחי מחזור בצבעים שונים, באמצעותם ניתן להפריד בין סוגי האריזות ולהעבירם למיחזור.




לאורך 25 שנות הוראה בחטיבה עסקתי בחינוך ולימוד נושאים שעיניינם קיימות ואיכות הסביבה.
מאז ומתמיד אנו ממחזרים בבית ומפרידים את הפסולת לפחים השונים תוך הקפדה על הפח המתאים.
ואתם - מכירים את הפחים? הפח כחול? הכתום? הסגול? או ירוק? לכל אחד מהם יש ייעוד. אז באיזה פח לשים את הקופסה? באיזה את הניירות? באיזה את בקבוקי הפלסטיק או הזכוכית?

בימים אלו רואה אור ספר ילדים חדש מקסים ומיוחד הספר "נבו וארבל ממחזרים בלי להתבלבל" והוא הספר הראשון בישראל העשוי 100% ניר ממוחזר. ולמה זה חשוב תשאלו?
כי הספר המיועד לבני ה 4-7 מסייע לילדים להבין למה מיועד כל אחד מהפחים שמוצבים בשכונות המגורים שמטרתם למחזר את הפסולת שאנו זורקים.


"הַי אַרְבֵּלִי", קָרָא נְבוֹ,

"תִּרְאֶה אֵיזֶה יוֹפִי בַּפַּח הַכָּחוֹל!״  

"אֶת הַפַּח הַזֶּה אֲנִי כְּבָר מַכִּיר", עָנָה הָאָח הַגָּדוֹל,

צָרִיךְ לְמַיֵּן טוֹב – לֹא זוֹרְקִים בּוֹ הַכּוֹל"

זֶה אָכֵן פַּח יָפֶה וּמְיֻחָד", אָמְרָה מוֹר בְּנִימוּס, 

"וְלֹא מַתְאִים לְכָל דָּבָר". 

"מֻתָּר לִזְרוֹק אֵלָיו רַק פְּסוֹלֶת נְיָר!"




 




הספר נבו וארבל ממחזרים בלי להתבלבל, מספר בהומור, באופן מקרב ומשמח את סיפורה של משאית הזבל הירוקה והנהגת מור. עוד בספר מובא סיפורם של פחי האשפה בצבעים השונים ולמה מיועד כל אחד מהם. על חשיבותה של הפרדת הפסולת ותרומתה הרבה לשמירה איכות הסביבה לחיים טובים יותר עבורנו ועבור הדורות הבאים. אחרינו. 
זה נכון שזה קצת מבלבל אבל אם תקראו את הספר שוב ושוב ותהינו מארבל ונבו בניו המקסימים של הכותב ומהסיפור החשוב, תוכלו גם אתם הילדים למחזר ולתרום לסביבה שלכם ושל כל המשפחה. 







"הבנתי שמתוך רצון כאבא ליצור עולם טוב יותר לילדים שלי - עלי להוות דוגמא אישית". אומר דביר ארד,  "התחלנו להפריד את כל האשפה שלנו, אני שואל את הבן הגדול שלי לאיזה צבע פח בקבוק שמן הזית צריך להיזרק, והוא עונה לי ״לפח הסגול״- זה הפך לסוג של משחק אצלנו בבית. בנוסף אנחנו מנסים לעשות שימוש חוזר בפסולת ולהפחית עד כמה שאפשר שימוש בחד-פעמי, למשל כשאנחנו יוצאים לפיקניק יש לנו סט כלים רב-שימושי שאנחנו שוטפים שוב ושוב במקום להשתמש בחד פעמי".

אדביר ארד נשוי, אבא לשני בנים - ארבל ונבו, ולהם הכלב ספרינט.  הוא עובד בתחום ההיטק ומפתח עסקי.
בזמנו הפנוי אוהב לבלות ולגלות עולמות חדשים עם ילדיו ולהמציא להם סיפורים מעניינים. מאמין שאפשר תמיד לשנות, להשתנות ולהפוך לבני אדם טובים יותר לסביבה בה אנו חיים.

"נבו וארבל ממחזרים בלי להתבלבל" מאת דביר ארד איורים דפני זיון. לפרטים ורכישה לחצו כאן

















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה