דפים

יום שלישי, 9 באפריל 2024

פיקדון עיניך רומן ביכורים מאת אפרת נוה

 



בימים אלו רואה אור הספר "פיקדון עיניך" רומן ביכורים מאת אפרת נוה. 
פרוזה ישראלית מקורית. רומן פסיכולוגי פתלתל, אפל, עם דמויות מורכבות ששאב אותי לתוך העלילה, העניק לי תחושת הזדהות ועורר בי מחשבות ודילמות של סוגיות מהחיים.
עלילת הספר מתרחשת בבירת הנגב בעיר באר שבע. 

"אתה יכול בבקשה להתקשר שוב למגן דוד אדום?" אומר לי הרופא, טון קולו לחוץ, הטיפות על מצחו מתנוצצות, אני מציץ על הבחורה היהלומית ולוכד מבע נורא על פניה, העיניים שלה מקובעות על המבוגר הירוי.
"כן, כן, אני מתקשר."
גם אני מביט באיש וצמרמורת קרה חולפת בעורפי, הפעם אני מוכן להישבע שאני רואה חיוך משועשע מתרחב על פניו שמופנות לבחורה.
"אדוני. כבר רשמנו את הפנייה והעברנו לסורוקה. פינת סמילנסקי והחלוץ. האמבולנסים לא היו בתחנה בגלל עומס. מאמינה שיגיעו במהרה..."
"מאמינה?"
אני מרים את קולי, מאבד שליטה עצמית.
"מאמינה? את תופסת שיש פה בן אדם ירוי שמדמם למוות? אתם כולכם השתגעתם? תדאגי שהאמבולנס ייצא לכאן מיד, את שומעת?" (מתוך עמוד 11 בספר)


עירא רקובר, צעיר הנושא עמו סוד מכביד מן העבר, נקלע, באקראי (או שלא באקראי) לאירוע ירי בעיר העתיקה בבאר שבע שבו נורה אדם מבוגר שנפצע קשות. בעקבות האירוע, ובהשפעת אותו סוד מעברו, הוא נסחף למערבולת התרחשויות, ויוצא למסע. הוא פוגש בדרכו אדם מבוגר ציני ואפל, צעירה מיוסרת ודמויות נוספות, שונות בתכלית זו מזו, אשר השפעתן על חייו מכריעה. נראה שהדבר היחיד המשותף לכולם הוא, שחייהם חרגו וסטו לחלוטין ממסילת החיים השגרתית. עירא מונע מתוך דחף עז לפענח את המתרחש מבלי יכולת לשלוט בהתפתחויות, שבמהלכן הוא עושה חשבון נפש עם עברו, עם פחדיו וגם עם אהבתו הגדולה.

יצריות, דינמיות והרבה מתח שזורים לאורכו של הספר. אהבתי את הכתיבה המדויקת את התיאורים והדימויים שנוסחו בשפה רהוטה, קולחת ומאוד עדינה ונוגעת. קשה היה לי להסיר את הספר מידיי, הרגשתי שהסקרנות לא מאפשרת לי לחזור למטלות היום ולכן גמעתי אותו באחת.
יש משהו בספרי מתח שגורם לי להצטער שהספר נגמר.
לעיתים, גם כאשר הסוף מעניק לי תחושה של שקט בתוכי, אני מתלבטת אם מצאתי את הסיפוק המלא או הייתי רוצה שהסוף יהיה קצת שונה. הפעם בספרה של נוה הרגשתי שהפלונטר, הסיבוכים, הסוד והמסע המורכב הגיעו לנקודת הרוויה וחווית הקריאה שלי הייתה לגמרי שלמה.
ממליצה בחום!

אפרת נוה רקחה ברומן הביכורים שלה, סיפור מותח, אפל וסקסי. הסיפור מתרחש בין באר שבע לאילת וספוג ריחות של מדבר, אבק, שולי דרכים, ומפגשים בין־אישיים, שיש להם פן טוטלי. חייהן של הדמויות בפּיקְדוֹן עיניךָ משתרגים ונפתלים אלה באלה, ותוך כך נפתחים להן אשנבים חדשים לנפשן. הגורל, גיבורו האמיתי של הספר, חוזר ומשטה בכל מי שמנסה לשלוט בו. כוחן המפתה של המילים יוביל את הקורא לשאול מהי בחירה מוסרית והאם יש כזו בחיים שצמחו מתוך פורענות גדולה.
יגאל שוורץ

הספר זכה בפרס לספרי ביכורים על שם הסופר גדעון תלפז, 2023.

 "פיקדון עיניך" מאת אפרת נוה, הוצאת כנרת זמורה דביר, לרכישה לחצו כאן.

























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה