דפים

יום רביעי, 13 בדצמבר 2023

כשהפרח נפתח וזמר הפאנק ועוד סיפורים - חדשים על מדף הספרים





כשהפרח נפתח מאת רונית סטלקול אברם
בימים אלו רואה אור הספר "כשהפרח נפתח" מאת רונית סטלקול אברם. זהו רומן אירוטי רוחני. סיפור אהבה מנער לב שנכתב על ידי מורה רוחנית, מאמנת תודעה, מתקשרת, מרצה על עולם הנסתר ועורכת דין. 


"היא יוצאת אל הרחוב, ג'ינס צמוד, סריג וורוד יפייפה וצעיף תואם מקשטים את גופה. שיערה המתולתל והמלא אסוף לאחור, ופניה השקועות בניתוח המעשים הבלתי נתפסים שזה עתה עשתה, יפות כשל בובה. מביטה אל ההולכים והשבים, מופתעת שאיש אינו מפנה אליה אצבע מאשימה. בטוחה כי אות קין ענקית חרוטה עכשיו על מצחה, עד כי עיניה מושפלות מול כל אדם המיישיר אליה מבט. אך האנשים רצים לענייניהם, היא מבחינה בכך ומשתכנעת. היא אינה מעניינת אותם בכלל, לא היא ולא המעשים אשר עשתה הרגע, בין ארבע הקירות מסתירות הסוד. אם היה זה אפשרי, אם הייתה עושה בדיוק את מה שליבה מבקש, הייתה חוזרת לאחור, בוכה לו שיחזור על עקביו, רצה במעלה המדרגות, פושטת כבר בדרך את בגדיה, ומוסרת את עצמה בהכנעה גמורה, לידיים האלה שלו, שכל העונג בעולם קיים בם עבורה". (מתוך ההקדמה לספר)



נופר, מרצה מצליחה, יפייפיה ומלאת עוצמות, הופכת בניגוד לבחירתה הרציונאלית, מאשת איש לאלה, שהמין בעולמה הופך לנתיב סודי אל האושר החבוי בעליונים. מתנת אל זו, המושמת במבחן מול מוסריותה, הופכת את חייה לקרוסלה רגשית, המעלה את המיניות האנושית למקום המקודש שנועד לה ומנגד מעוררת שאלות רבות אחרות. ברומן עוצר נשימה זה, נחזית מיניות האדם במרחב גווניה, החל מביטויה ככלי תקשורת נשגב ובעל עומק רוחני, ועד לביטויה ככלי משחית ורוצח נפש, בידיים הלא נכונות. כל זאת, לרקע סיפור אהבה, שמכווץ ומרחיב את הלב, במרחב מחשבה רוחני. שינוי תודעה או התעוררות, נולדים לרוב, כשהתרחשות עוצמתית מנערת את דפוסי החשיבה הישנים. “כשהפרח נפתח” הוא התרחשות שכזו. ”

רונית סטלקול אברם )עו"ד(, היא מורה רוחנית, מאמנת תודעה להתפתחות והגשמה, מנחת קבוצות בנושא עולם הנסתר, מטפלת ברגרסיה (שחזור גלגולים), מתקשרת, מלווה אנשים שחוו אובדן וסופרת.

”כשהפרח נפתח” מאת רונית סטלקול אברם, הוצאת ארגמן-מיטב, לרכישה לחצו כאן.







זמר הפאנק מאת ליאור צלרינג

בימים אלו רואה אור ספרו של ליאור צלרינג - "זמר הפאנק ועוד סיפורים". לספר פורמט ייחודי שונה ומעניין. הדפים השחורים בוהקים מאוירים בצבעוני. בספר 15 סיפורים קצרים, מרתקים ומפתיעים בעלי מקצב מהיר. 

"הוא התיישב בכבדות. הגוף דאב, הגב מתחיל להיתפס. הוא הביט במעטפה שעל השולחן, זהו החלק של הלהקה בהכנסות הערב. 300 דולר עלובים. זה אולי יספיק לקצת אוכל ודלק. בפאנק חיים מהיד לפה. זה הזכיר לו שבתחילת הדרך הוא פגש את להקת מטאליקה. הם היו להקת מטאל צעירה ואמביציוזית. הוא לא ממש התחבר אליהם כי המתופף עם המבטא המוזר, שפרש מקריירת טניס שלא המריאה, כל הזמן דיבר על כסף ועל כמה הם רוצים להיות עשירים. זה עשה לו בחילה אז, וזה עוד יותר עושה לו בחילה היום, כשהוא רואה את הסולן שלהם ג'יימס האטפילד יושב ומתרגש עד דמעות בתוכנית הרדיו של הווארד סטרן, כשאלטון ג'ון מספר לו כמה הוא אוהב את השירים שלו, ולצידו מיילי סיירוס, מי שהייתה פעם כוכבת הילדים "האנה מונטנה", מחזיקה לו את היד ברוך" (עמוד 11 בספר)


מעריץ של אדם סנדלר שהופך לשחקן בתיאטרון פרינג', סנדוויץ' טוניסאי שמשנה גורלות, חיבור קוסמי עם כלב אחרי אכילת פטריית הזייה, סוכנת מוסד סוררת, חיפוש אחר קלטת לוהטת שמסתבך, שיחת נפש עם גורדון רמזי, זמר פאנק שנקלע לאירוע טרור, נער שהולך להילחם בשביל פוטין ולא חוזר אותו הדבר, באטמן והג'וקר בערב קיצוני ואיש מכירות מצליח שהופך להיות נזיר זן ועוזב את אישתו הדוגמנית בר סלע. כל אלו הם חלק מהסיפורים הקצרים שמרכיבים ספר זה. יש סיכוי שתאהבו את הסיפורים, יש סיכוי שתשנאו אותם ויש גם סיכוי די גדול שתישארו אדישים אליהם.

צלרינג, בן 47, נשוי ואב לשלושה, מעיד כי בספרו ניכרות השפעות מהתחומים בהם מתעניין באופו אישי: מוזיקה, אומנות, טכנולוגיה, עיצוב וסקייטבורד. "הספרים מבוססים על תרבות הפופ, כשהכתיבה היא פשוטה ולא מתיימרת בעיקר משום שאני לא סופר אלא מישהו שהעלה כמה רעיונות על הכתב ולמזלו גם מצא עורך מוכשר כמו ינון קחטן, שהיה מוכן לעזור להפוך אותם לקצת יותר קוהרנטים"
.

ספריו הקודמים של ליאור צלרינג: "ספריי ים תיכוני - גלישה ישראלית 2012 - 2022" בשיתוף עם ארתור רשקובן ו-"מתחם ההגנה הקיים והראוי לחוויית משתמש של תוכנות מחשב "(ניתן למצוא באתר בורסי)

"זמר הפאנק" מאת ליאור צלרינג, הוצאה עצמית,לרכישה לחצו כאן.





















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה