דפים

יום רביעי, 6 בספטמבר 2023

בין בחירה לקורבן, כך היינו, ילדת ביכורים, חוכמת השבוע וספר הילדים הפרפר והפר- ספרים חדשים בהמלצה

 



"בין בחירה לקורבן - סיפורים קצרים, הארות ותובנות בהתבסס על פרשות השבוע"  מאת תפארה טירי 


מי מאיתנו לא מבקש לעצמו חיים טובים ומאושרים?
מי אינו מאחל לעצמו חיים מלאי משמעות, שמחה, סיפוק והנאה?
אינספור מילים ותיאוריות נכתבו על המרדף הבלתי פוסק שלנו אחרי האושר
ועל השאיפה לחיות את החיים בטוב.
אז כיצד עושים את זה?


העולם המודרני מזמן לנו לא מעט התמודדויות ואתגרים רבים מתוך השפע האינסופי הקיים. אני גיליתי שדווקא בתורה הקדושה והנצחית שלנו אפשר למצוא את המענה לסוגיות ולנושאים מתקדמים בני זמננו. רק צריך להתעורר ולהאמין לתבונה הקדומה שלפיה כל רצונו של ה' הוא להיטיב עם ברואיו.

הַעִידֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת־הַשָּׁמַיִם וְאֶת־הָאָרֶץ, הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ, הַבְּרָכָה והְקְַּללָהָ; וּבָחַרְתָּ בַּחַיּיִם..." (דברים ל', יט'). אני מאמינה שכבני אדם ניתנה לנו הזכות לבחירה. ייתכנו סיבות להתקרבן במציאות החיים, אך התורה מזמינה אותנו לבחור בחיים ואף מעניקה לנו את כל הכלים הנדרשים לחיים מלאי שפע וברכה.

"בין בחירה לקורבן" הוא ספר ייחודי שמביא זווית נוספת לסיפורים של החיים בהתבסס על 54 פרשות השבוע. הספר מכיל סיפורים מרתקים ומעוררי השראה, פרי יצירתי, שסוחפים את הקורא לטייל במחוזות ועומקים שירגשו את נפשכם ויפתיעו אתכם. הסיפורים תומכים ברעיון מרכזי מכל פרשה ואחרי כל אחד מופיעות תובנות והארות ליישום ביומיום.

אם כל מי שיקרא בספר יתחבר לסיפור אחד, לרעיון מרכזי או לתובנה וזה ישפיע עליו לטובה כך שתהיה לו זכות הבחירה לחיים מאושרים - עשיתי את שלי.

אני מזמינה אתכם לצלול לדפי הספר וליהנות מכל מה שעבר דרכי בשבילכם.

מקצת התובנות הנפלאות המופיעות בספר ויעשירו את חייכם:

כשמשחררים, מעבירים אנרגיה למקום אחר ומתמלאים באנרגיה חדשה, ואז אנו מרחיבים את עצמנו ואת יכולתנו להתברך בשפע האלוקי. (בראשית)

הדברים מתרחשים בזמן שלהם, וכמה חשובה הנשימה הזאת שמאפשרת לנו עוד כמה רגעים של התבוננות לפני שאנו עונים, מתפרצים, שופטים, קובעים או מסיקים מסקנות. (שמות)
להיות קורבן זו בחירה: בין אם זה אנחנו לעצמנו, בין אם נכפה עלינו ובין אם כפינו זאת על האחרים. (ויקרא)

כמו הנרות אנו מכילים פתיל שהוא כמו גופנו המהווה בסיס, להבה שהיא הנשמה שבקרבנו ותמיד שואפת גבוה והשמן שהוא האנרגיה שאנו מעצימים על מנת שהנר יפיץ את אור נשמתנו.  (במדבר)
עלינו להתנגד ליצר שמשבית אותנו מלפרוש את הכנפיים ולעוף כמו ציפור, להגשים חלומות גלובליים לקיום העולם והיקום ולממש את ייעוד הנשמה. (דברים)


תפארה טירי לבית משפחת לדאני גדלה במושב צלפון וכיום מתגוררת ברחובות. היא ילידת מרץ 1973 וחוגגת יובל במעמד השקת הספר. נשואה לאורן ואמא ללינס. בוגרת תואר שני במשפטים ותואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה. קצינה בשירות מיל' פעיל שהשתחררה אחרי שירות קבע ארוך ומשמעותי.

כיום עוסקת בתחומי התודעה והנפש ליצירת חיים שמחים ומלאי סיפוק והנאה. היא מנטורית מאמנת מנטלית, מנחת קבוצות וסדנאות צחוק ושמחה וסדנאות מדיטציה, תוך מתן כלים מעשיים, עצות ותובנות משנות חיים.

"בין בחירה לקורבן - סיפורים קצרים, הארות ותובנות בהתבסס על פרשות השבוע"  מאת תפארה טירי

עריכה ספרותית ולשונית: יהורם גלילי.
הוצאה לאור: גלילי הוצאה לאור.






"ילדת ביכורים" מאת ד"ר אסתר קאפח
מרים נולדה כבת ביכורים השוברת שרשרת מפוארת של בנים בכורים במשפחת אביה. בילדותה היא חוטבת עצים ושואבת מים בהרי אחדוף בדרום תימן, אך גם מתגלה כזמרת טבעית מחוננת. היא מתבגרת מהר מאוד ואף נאלצת לחזות באביה... מרים שורדת את המסע המפרך, אך נחשפת לאירוע היעלמות ילדתה של מזל, בת משפחתה.


ד"ר אסתר קאפח היא סופרת, משוררת, חברת אגודת הסופרים העבריים, חוקרת, בעלת תוארPh.D. בחינוך מאוניברסיטת בר-אילן. ספריה הקודמים: "רבנית וכלה בשליחות המדינה" יצא לאור בשנת תשע"ה. "צוּר מִשְׁכָּנִי" יצא לאור בשנת תשע"ח. הספר זכה לתעודת הוקרה בתחרות פרס ז’בוטינסקי לספרות ולמחקר לשנת תשע”ט – 2019. "זכוכית מגדלת" יצא לאור בשנת תש"פ. שיריה התפרסמו בבמות שונות. חלקם הולחנו והועלו ליוטיוב. השיר שלה "בצל נזרת" זכה בתחרות השירה "בין גלי קורונה" בעילום שם של האתר "יקום תרבות".




"כך היינו" מאת רותי איש כסית

אסי דיין ז"ל כתב: "רותי איש כסית הייתה נשואה למויש'לה איש כסית, אולי הטוב שבידידי, שהלך לעולמו כאילו נפטר בטרם עת מכל הפנאי הזה ותוך חוסר התחשבות בחבריו שנשארנו, כפי שנהג לומר: "לקחת הכל... אבל במידה". לשמחתי גיליתי שהמדובר בסופרת אשר כתבה תיאור מבריק, מדויק ומעורר התפעמות של התקופה, האנשים והנופים, של מי שהשקיפה על מחוזות חייה וחיי מנקודת ראות של מי שמעז, כפי שניסח אנדרה ג'יד: "הכתיבה הטובה תחילתה בשיגעון וסופה בהיגיון".





רותי לא מוותרת על הגובה המוחלט של העיניים המתבוננות בדור וחצי של אנשים שלקחו את חייהם ופיזרו אותם בין התפל לנעלה, בין האסור והאסור יותר... בדיוק נמרץ של חולשותיה האנושיות, היא ניגשת לעלילה הסוערת, המסוממת, היומיומית, הטריוויאלית והכמעט באנאלית של "כל המרד הזה"...

עם תחושת העל-זמניות שהספר יוצר בקורא, אפילו כשהוא עדיין מבכה את מות ידידו היקר, אבל מאושר לדעת שהשאיר אחריו אישה ברוכת כישרון שיותר מראוי לראות את ספרה על מדף הספרים שלנו."

"כך היינו" מאת רותי איש כסית 
עריכה: נורית פלד קירשטיין.
ז'אנר: פרוזה.
הוצאה לאור: עצמית, בהפקת גלילי הוצאה לאור.




"חוכמת השבוע – כלים לצמיחה אישית" מאת ענת דור

בספר מוצגת זווית ראייה חדשה לטקסט ההיסטורי הנפלא של התורה. בכל פרשה נבחר קטע ובו רעיון המוצג על פי שיטת ה-NLP – שיטת טיפול המבוססת על הגישה למצויינות בחיים. בנוסף לחדשנות בפירוש הטקסט, מוענקים לקורא כלים להתנהלות בחיי היום יום ובמצבים מאתגרים שמזמנים החיים.
המפגש בין עתיק לחדש, מאפשר את הידוק הקשר של הקורא עם שורשיו, בבחינת "דע מאיפה באת ולאן אתה הולך...".
כל אחד יכול להתחבר לפרשת השבוע שלו (בתאריך העברי בו נולד) ולקבל ממנה הכוונה וחיזוקים רלוונטיים עבורו. הספר פרקטי בלקיחת רעיונות לדרשת בר- מצוה, לשולחן השבת ולכן לכתיבת ברכות לימי הולדת ולאירועים, והוא שימושי לאנשים העוסקים בעיצוב התנהגות של אנשים: הורים, מחנכים, יועצים, מטפלים, מאמנים, מדריכים ועוד.



ענת משכילה לשזור את סיפורי התורה עם מצבי חיים מאתגרים שאנו פוגשים לא מעט בתהליכי אימון. האינטגרציה שהיא עושה בין עולם התורה לבין עולם ה-NLP מעוררת השראה ופותחת את החשיבה לאפיקים חדשים. מומלץ בחום לכל מי שהאימון הוא תחום עיסוקו ולכל מי שרוצה להעמיק את תובנותיו ולרכוש כלים אפקטיביים להתנהלותו היום-יומית".
רונית גולדברג, מאמנת בכירה M.S.W (nlp Mster Trainer) , מנהלת אקדמית של מרכז "מטרות" והנשיאה בישראל של הארגון הבין-לאומי IN-NLP


ענת דור, תושבת מודיעין,M.A בחינוך, בעלת עשרים וחמש שנות ניסיון בחינוך, הוראת התנ"ך והדרכה בתיכונים בירושלים והסביבה. ענת מאמנת אישית מוסמכת בשיטת NLP וחברה בלשכת המאמנים. מלמדת NLP למאמנים ובעלי עסקים ומאמנת סטודנטים עם לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז במכללת "דוד ילין בירושלים".
ענת מנחת סדנאות העצמה "בהשראת פרשת השבוע" ברוח הספר ובעבר הנחתה תוכנית רדיו שבועית "חיים בטוב עם ענת דור", ברדיו אינטרנטי.
בנוסף, מנחה סדנאות "הרזיה דרך הראש" לירידה במשקל בעזרת שינוי התוכנה הפנימית במוח בכלי
ה-NLP ודמיון מודרך וכותבת טור קבוע "קואצ'ינג בהרזיה" העוסק ב"פילוסופיה של האכילה" בעיתון מקומי בירושלים.

"חוכמת השבוע – כלים לצמיחה אישית" מאת ענת דור




"הפרפר והפר" מאת ארנולד איחייב
יוֹם אֶחָד נָעִים וְחַם
רָעָה בָּאָחוּ פָּר,
לְפֶתַע עַל אַפּוֹ הָרָם
הִתְיַשֵּב לוֹ פַּרְפַּר.
הַפָּר לְרֶגַע הִתְבַּלְבֵּל,
הִבִּיט עַל הֶחָצוּף מְעַט,
"וּמִי כְּבוֹדוֹ"? הַפָּר שוֹאֵל
"אֱמוֹר לִי אֶת שִמְךָ מִיָּד"!




מה קורה במפגש מפתיע בטבע בין שני בעלי חיים, שלכאורה אין כל קשר ביניהם? איך מפגש זה
קשור למחזור החיים בטבע? ומה מגלים הפרפר והפר, כל אחד מהם, על השני?
"הַפַּרְפַּר והְַפָּר" מעביר באמצעות דיאלוג מעניין וקולח סיפור חיים מרתק על פָּר גְּבַרְתָּן, מֶלֶךְ
מְעוּטָר, שֶרָמַס שְדוֹת מִרְעֶה רַבִּים, עָבַר רְפָתוֹת וְהָיָה הַשַּר שֶל הַפָּרִים וּמַלְכָּן שֶל הַפָּרוֹת, ועל פַּרְפַּר,
זְנַב סְנוּנִית, נָאֶה וּמְיוּחָד, שֶעָבַר שִינּוּי יוֹתֵר מִפַּעַם אַחַת.
מחבר הספר הוא אומן של מלים, מגלף, משייף, מקציע ומעבד אותן לכלל יצירה מקורית.
הספר מכיל תובנות חשובות: חשוב להשתמש במוח והרבה פחות בכוח, להתנהג בנימוס כאשר
משוחחים עם אחרים ולנצל כל דקה בחיים כדי להכיר את העולם הנפלא שסביבנו.
בספר משולבים איורים אומנותיים ומקוריים פרי ידה של דיאנה שמעון. ארנולד איחייב הוציא
לאור את ספר הילדים "סוֹד הַמַּפְתֵּחַ וַהֲכִי גָּדוֹל זֶה לִהְיוֹת קָטָן" ("גלילי הוצאה לאור") ושלושה
ספרים בשפה הרוסית.


"הפרפר והפר" מאת ארנולד איחייב
איורים דיאנה שמעון
הוצאת גלילית






















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה