דפים

יום חמישי, 21 בספטמבר 2023

"כשאבא חזר הביתה" ספר ראשית קריאה, מרגש, מאת אילה אלבאז

 

לחיות בסוד!

האם הייתם בסיטואציה המאתגרת של לחיות בסוד ולהשתדל להסתיר מילדכם או מבני משפחה אחרים מה שאתם נבוכים מלשתף?

ואיך זה לשמור סוד כזה בבטן?

בימים אלו רואה אור ספר נוסף מאת אילה אלבאז הספר "כשאבא חזר הביתה" המביא את סיפורו של גילי שאביו חוזר מהכלא אחרי ציפייה דרוכה ואילו גילי יודע שאבא חוזר מהעבודה באמריקה... (האומנם?)

הַמְּעִיל שֶׁאַבָּא קָנָה לִי הָיָה גָּדוֹל עָלַי, וְנָזַל בַּשַּׁרְווּלִים, אֲבָל בִּזְכוּתוֹ הִגַּעְתִּי מָקוֹם שֵׁנִי בְּרִיצַת מֵאָה מֶטֶר בְּשִׁעוּר סְפּוֹרְט. עַד שֶׁנִּצָּן שָׂם לִי רֶגֶל וְנָפַלְתִּי. הוּא הִסְתַּכֵּל עָלַי מִלְּמַעְלָה וְאָמַר לְרוֹנִי, "זֶה בָּטוּחַ גִּילִי, גַּנָּב בֶּן גַּנָּב. בְּדִיּוּק כְּמוֹ אַבָּא שֶׁלּוֹ."

כבר כמה שנים גילי מחכה שאבא שלו יחזור הביתה. אבל כשהרגע הגדול הגיע, כלום לא קרה כמו שגילי חלם שיקרה. האם אבא של גילי באמת היה כל השנים באמריקה? למה החברים בכיתה התחילו להתרחק, ואיך כל זה קשור לכדורגל?


 מהרגע שהילד מגלה שהאמת הוסתרה ממנו ו
אביו לא חוזר בעצם מחו"ל, הופכת הסוגייה למשבר אמון גדול. 

הספר כתוב מנקודת מבטו של הילד אך מביא גם את התמודדותו של האבא על מקומו החדש בתא המשפחתי אליו מנסה האב להשתלב כדמות מחנכת. אין ספק שבולטות כאן מערכות יחסים מורכבות וברור כי העדר דמות אב עשויה להשפיע על עתידו של הבן בבגרותו.

יוצא אפוא שאמירת האמת הייתה מועילה לילד בטווח השנים שכן יחסים של אמון הם בסיס מוצק ונכון יותר ליחסים טובים במשפחה

הספר נכתב בשיתוף "הרשות לשיקום האסיר" ותורגם גם לערבית.

הספר מרגש מאד ונוגע ומביא את המסר החשוב כי מערכת יחסים אמורה להיות מבוססת על שיחה, על תיקון ועל פתיחות. הספר מותאם לילדי ראשית קריאה בכיתות א-ג, מנוקד ומאויר בידי שירלי פרי. 

כשאבא חזר הביתה מאת אילה אלבאז, איורים שירלי פרי, הוצאת לילי גוץ, לרכישה ישירה לחצו כאן 















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה