דפים

יום שלישי, 5 בספטמבר 2023

"על אהבה בהלם קרב" - ספר והרצאה מאת גבריאלה ואלי שיר






אלי הוא הצלף מסיירת גולני ומי שכתב את הספר "על אהבה בהלם קרב"  עם אהבתו הגדולה גבריאלה. סיפורם האישי הוא סיפור אהבה שזור בפוסט טראומה.

הלם קרב הוא שם היסטורי של תגובה נפשית שנקראת הפרעת דחק פוסט-טראומטית - PTSD.
את ההפרעה מפתחים גברים ונשים שנחשפו לאירועים בהם ריחפה סכנת חיים, או סכנה קיומית לקרובים.
רוב המקרים של PTSD פורצים עקב לחימה בקרב, אסונות טבע, אובדן, פגיעה מינית ופיגועי טרור, אך גם במצבי שגרה, בהם ניכרת עליה באבחון טראומטיזציה עקיפה או משנית - מקרים בהם מגישי העזרה לוקים בתסמיני PTSD על אף היותם במעגל השני והשלישי באירוע. (קרדיט)

 

אלי שיר, שירת 22 שנים בסיירת גולני בסדיר ובמילואים. במלחמת לבנון נאלץ לירות בנער צעיר, בשירות המילואים הוקפץ לגזרת רפיח בעזה, שם על מגדל בגובה של 25 היה עם רובה הצלפים במשך שבוע ימים, ללא שינה. פקודה אחת ‘להוריד’ 3 דמויות חשודות, גרמה לו לעצור, אחרי דקות ארוכות, הגיעה ההודעה בקשר כי מדובר בבלתי מעורבים, אלו היו סבתא ושני נכדים.
עבור אלי, זה היה אירוע אחד יותר מדי, הוא חזר אחרת, משירות המילואים.


גבריאלה ואלי הם זוג מגיל 18 והורים לשני בנים. אלי שירת 22 שנים בסיירת גולני כלוחם, מפקד וצלף, ושש שנים במשרד הביטחון, באבטחת נציגויות בחו”ל. ב- 2006 הוכר כהלום קרב PTSD. גבריאלה, מטפלת שנים רבות ביחידים, זוגות וקבוצות, בשיטות הנוגעות בגוף-נפש ותודעה, וכותבת בלוג בנושא משפחה והלם קרב. יחדיו עברו את הסיוטים, הועדות והקשיים, אשר שינו כליל את חייהם: מורכבויות בתחום הזוגי, המיני, ההורי, העסקי והחברי. עם הקשיים שחוו למדו השניים כיצד לשמר בתוכם את האהבה, ולאפשר לה לתמוך בהם. עם הזמן, הבנו שהסיפור האישי שלהם, נוגע באינספור משפחות. הוא נמצא כמעט בכול בית, משפחה, ישוב ומקום עבודה בישראל. גילינו, שכמעט ואין בנמצא הקשבה וריפוי למערכת הזוגית והמשפחתית.


כיום מבקשים השניים, לפקוח מבט חדשני ומרפא על ההתמודדות הזוגית והמשפחתית עם הפוסט טראומה הצבאית. החלום הוא להביא ריפוי, להוות חלקיק אור בדרך מהמלחמה והמחלה להחלמה. על מנת ליצור את ההשפעה הזו יצרנו הרצאה וספר, וכן מפגשים לזוגות כמונו. כול זוג, אשר מתחיל בתהליך ההחלמה, מעלה עמו על דרך המלך את כול המעגלים האנושיים סביבו.”





בהרצאה אנושית, אמיצה, מרגשת ומלאת אהבה מספרים אלי וגבי שיר, איך סיפור האהבה שלהם כשהוא שזור בהתמודדות עם פוסט טראומה מורכבת בנוסף לספר הרואה אור בימים אלו.

אהבתי והתרגשתי עם בני הזוג לאורך הספר כולו. הזוג שהתחיל את חייו המשותפים בגיל 18 בטבעון הצמיח אהבה שהתעצמה ולזכותם תא משפחתי עם שני בנים ונכדים. כאבתי מקרוב את מה שהוביל בסופו של דבר למצב שאובחן כפוסט טראומה החל מהתנהלות שמקורה בגישה של "לא להראות, לא לדבר על רגשות, לשמור הכל בבטן" מה שהפך אותו לאדם שלא משתף, אטום לסביבה, משתנה מיום ליום והופך אימפולסיבי.
הספר כתוב בשפה מרגשת, רהוט, קולח, מקרב ומאוד מרגש.
הכרתי מקרוב את הזוג והם נכנסו אצלי לתוך הבטן והלב לומדת אותם ולומדת מהם על גודלה של השייכות, האהבה, החברות והשותפות.

אני רואה בפרסום הספר שליחות עבור אותו ציבור שמי מבני משפחתו שרוי בפוסט טראומה מסיבותיו, שהטראומה אינה בלעדית לו אלא סוחפת את הסובבים כולם למערבולת שמסתבר אפוא שגם יכולה להביא מעט אור. 

החלום הוא להביא ריפוי, להוות חלקיק אור בדרך מהמלחמה והמחלה להחלמה. על מנת ליצור את ההשפעה הזו יצרנו הרצאה וספר, וכן מפגשים לזוגות כמונו.
כול זוג, אשר מתחיל בתהליך ההחלמה, מעלה עמו על דרך המלך את כול המעגלים האנושיים סביבו.

בנוסף לספר מציעים גבריאלה ואלי שלושה סוגי מפגשים:
מפגש קבוצתי | הרצאה, הרצאה למקצועות הרפואה והטיפול וגם מפגשים בודדים או תהליכיים לזוג:
לטיפוח הזוגיות, המשפחה והאהבה, בתוך החיים עם הלם הקרב.

"על אהבה בהלם קרב" מאת גבריאלה ואלי פורמן שיר, להזמנת הספר לחצו כאן

















ריקי ברוך













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה