זוכרת את הגננת, שעד היום אני חוצה את המדרכה ועוברת לצד השני, כדי לא לפגוש בה מטיחה בפני אמירות קשות בגנות התנהלותו של בני בכל תחום ואינטראקציה במסגרת גן הילדים.
שנים לקח עד שקמה יועצת והמליצה לנו ההורים לאבחן את בני ולגלות שהוא ילד קשב עם כל המשתמע מכך.
בתיכון כשכבר נודע שיש לו זכאויות לנוכח תוצאת האבחון, השכילו ללכת לקראתו אבל עד אז היו מסגרות החינוך מאתגרות. בני זכה לדחייה ואי הכלה מצוותי החינוך. שנים אחר כך פרץ את גבולותיו שלו והפך לאיש סייבר בכיר, מצליח ומוערך. נשוי ואב לבן קטן והכל הודות לכשרונו, יכולותיו ובהתמדה ללא פשרות.
השבוע הגיע לידי ספר ילדים חדש מאת לילך פוקס הספר "המחשבות של יואב משחקות תופסת". קראתי את הספר וראיתי לנגד עיני את בני הבוגר בשנות ילדותו.
ילדים ומבוגרים הסובלים מבעיות קשב וריכוז עשויים להתמודד עם סטיגמה חברתית של היותם מבולגנים, שובבים או עצלנים, אך חשוב לזכור כי עצם ההפרעה משפיעה על ההתנהגות ועשויה לגרום לקושי במצבים הדורשים ריכוז ממושך, קשב רציף ויכולות ארגון.
"המחשבות של יואב משחקות תופסת"
יואב שלומד בגן ומתמודד עם ADHD, מתוסכל מכך שאינו מצליח להתבטא כמו שהיה רוצה, להתארגן ולארגן את המחשבות שלו וגם למצוא חברים. בעזרת הרבה אמונה ואופטימיות יואב לומד להבין ולהתמודד עם הרגשות, הכעס והתסכול שלו, וביחד עם הוריו מוצא פתרון יצירתי שיעזור לו להתגבר על הבעיות שלו.
הספר מציע לילדים, להורים, למבוגרים ולמטפלים הצצה ותובנות לגבי הרגשות והקשיים של ילדי הקשב, ויותר מכל, מעניק תקווה ואמונה ביכולת הילדים להצליח ומזכיר לנו שכל אדם הוא שונה ומיוחד בזכות עצמו.
מצאתי את הספר רגיש ומרגש. עצם היותו מסופר מפיו ומחשבותיו של יואב ילד הקשב, מאפשר לקוראים לחוש הזדהות, אמפטיה ואולי גם חמלה לחוויותיו. ליואב קשיים יום יומיים בבית וקשיים חברתיים בגן.
"המחשבות של יואב משחקות תופסת"
יואב שלומד בגן ומתמודד עם ADHD, מתוסכל מכך שאינו מצליח להתבטא כמו שהיה רוצה, להתארגן ולארגן את המחשבות שלו וגם למצוא חברים. בעזרת הרבה אמונה ואופטימיות יואב לומד להבין ולהתמודד עם הרגשות, הכעס והתסכול שלו, וביחד עם הוריו מוצא פתרון יצירתי שיעזור לו להתגבר על הבעיות שלו.
הספר מציע לילדים, להורים, למבוגרים ולמטפלים הצצה ותובנות לגבי הרגשות והקשיים של ילדי הקשב, ויותר מכל, מעניק תקווה ואמונה ביכולת הילדים להצליח ומזכיר לנו שכל אדם הוא שונה ומיוחד בזכות עצמו.
(שוב רואה את בני הקטן של אז מתוסכל לנגד עיני, משוועת לסייע לו וכבר לא יודעת כיצד).
בדיאלוג מקדם עם הוריו נמצאים הפתרונות שעוזרים ליואב להאמין בעצמו וביכולות שלו להתמודד עם האתגרים.
הספר מומלץ להורים, לגננות, לאנשי חינוך ובעצם לכולם!
רואה בו כעושה שליחות לטובת חברת הילדים. הספר (תוך שיחה פעילה עם הגננת) מתווך לילדים את ההבנה כי חברת הילדים איננה הומוגנית.
בחברת הילדים, כמו גם בחברת המבוגרים, יש ילדים במצבים פיזיים ורגשיים, יש ילדים אלרגיים למזון מסוים, יש ילדים שסובלים מקשיים בריאותיים וראוי לראות ולקבל את כולם כמות שהם. (אם היינו מחנכים כך מגיל צעיר, לא הייתה ניכרת בחברה אפליה, הדרה וגזענות).
חבל שלא היו ספרים כדוגמתו בילדותו של בני, אולי הגננת שלו דאז הייתה משכילה להבין!
הספר חשוב, תורם ומרגש, האיורים וואו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה