דפים

יום שני, 2 בינואר 2023

גלויה מקאפרי - ספר שלישי בסדרה, לסופרת הנפלאה אלכס בראון



בימים אלו רואה אור ספרה השלישי בסדרה, של אלכס בראון בתרגום לעברית בעקבות הרומנים האהובים 'גלויה מאיטליה' ו'גלויה מפריז', שזכו לשבחי המבקרות וכיכבו בראש רשימות רבי המכר בישראל.


"הם נפגשו לראשונה במהלך צילומי סרטה האחרון בלוס אנג'לס, הוא חייך והציג את עצמו, אף שכולם ידעו מי הוא, והמשיכה היתה מיידית, מכת חשמל שהעבירה בה רטט שכמותו מעולם לא חוותה. לא היה אפשר לעמוד בפני קסמו הידידותי ועיניו השחורות היוקדות — למרות שהוא היה לחלוטין מחוץ לתחום. האולפן החתים אותה על חוזה לתקופה של חמש שנים שכלל עמודים על גבי עמודים של כללים נוקשים — איסור על דייטים, איסור על נישואים ואיסור מוחלט על תינוקות. אבל הנה הוא כאן, בסירת מירוץ יוקרתית עשויה עץ מהגוני, מדגם ריווה, שמשייטת על פני פסגות הגלים הלבנות בים הטורקיז ועושה דרכה למזח הפרטי של המלון..." (מתוך פרק ראשון בספר) 

תור הזהב של הוליווד. קלי סינקלייר עומדת להיות כוכבת הקולנוע הגדולה הבאה. עד אז היא מבלה את הקיץ של שנת 1953 באי הקסום קאפרי. (תזכרו שאמרתי לכם-אני עוד אגיע אליו, כבר הבטחתי לעצמי...)

שישים שנה לאחר מכן, בביקור בקוטג' של סבתה הזקנה, הצלמת מאדי ויליאמס מוצאת קופסה עם מזכרות ותמונות, וביניהן תמונה של אישה צעירה ונוצצת בבלונד פלטינה. נוסף על כך היא מוצאת גלויה מהאי קאפרי, המגוללת את סופו שובר הלב של רומן סוער.

סבתה מתקשה להיזכר בפרטים מן העבר הכה רחוק, ולכן כשמאדי מקבלת עבודת צילום באיטליה, היא מבקרת בקאפרי כדי לנסות ולברר מה באמת קרה. האם היא תצליח לפצח את המסתורין שאופף את קיץ 1953, והאם שהותה באי הקסום טומנת בחובה הפתעות גם בשבילה?

הרבה מתח ומסתורין מלווים את ספרה השלישי של בראון. כמי שקראה אותה בעבר וניגשה לספר באהדה, יודעת לומר לכם כי היה כדאי לצפות. לא בכדי התאהבתי בקאפרי כמו גם בדמויות. (אני אוהבת נשים חזקות והספר נוגע גם בסוגיית me too ) לאורך הספר שבתי ומצאתי קווים משותפים לשני ספריה הקודמים גלויה מאיטליה וגלויה מפריז. עלילת הספר מתפתלת לכיוונים ומסתיימת בדיוק כמו שציפיתי. אודה, גם אם לא היה מפתיע תמיד, קראתי דרוכה, מסוקרנת ומצפה לדף הבא. אל תוותרו עליו כמו על שני קודמיו. "גלויה מקאפרי" יאיץ בכם לקנות את הכרטיס הבא ליעד ולא רק בכדי לאמת את תיאורי הנוף הנפלאים המובאים בספר, ולא רק!

אלכס בראון היא סופרת רבי-מכר שבאמתחתה אחד-עשר ספרים. ספריה מעוררי ההשראה תורגמו לשפות רבות. היא מתגוררת במחוז קנט שבאנגליה עם בעלה, בתה ושני כלבי לברדור שחורים.

שבחים לספרים מאת אלכס בראון:
"נקרא בנשימה אחת, רומנטי ועושה חשק לצאת לחופשה קסומה באיטליה." – מועדון התרבות של חגית

"איזה יופי של ספר! קליל, מהנה, כיפי וקולח." – לאה זונדלביץ, "נוריתה"

"ספר קליל, נעים וכיפי." – שרון בצלאל, "פרלמנט הספרים"

"גמעתי את הספר בשקיקה. קחו אותו אתכם לחופשה, הקדישו לו סוף שבוע חורפי ושובו לספר לי שנהניתם." ריקי ברוך, "בחירות נכונות"

"גלויה מקאפרי" מאת אלכס בראון, תרגום אילן פן, 269 עמודים, פרוזה-תרגום, לרכישה לחצו כאן.













ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה