דפים

יום ראשון, 14 בנובמבר 2021

מיניון. ילדה, מכשפה ושלושה זוגות עיניים, ושלום, אדון קור - ספרים חדשים בהוצאת עם עובד.

 



ילדה, מכשפה ושלושה זוגות עיניים, מאת יעל רוזמן

טלי השתנתה. פעם כל ילדי הכיתה היו צוחקים עליה – על האיחורים, על הטעויות, על החלומות. אבל מהיום שפגשה את המכשפה טלולי היא גילתה את טעמו המתוק של הניצחון. טלולי קראה את מחשבותיה, ענדה על צווארה את גביש הכעס הטהור, והחשוב מכול – קשרה אותן יחד בחוט בלתי נראה. מאז היא מצטיינת ומנצחת בכל המשחקים ואפילו את שיעורי הביתה הילדים בכיתה מכינים עבורה. רק כאשר פורצת בכפר מלחמה איומה טלי מבינה את גודל הטעות שלה.
אבל איך תצליח לנתק את החוט המכושף? מה ילדה אחת יכולה לעשות מול השפעתה האפלה של מכשפה שחורה?


יעל רוזמן היא סופרת מוכרת ואהובה. מספריה: המצחיקה עם העגילים והרומן שלי עם בן-גוריון ועם פנינה. רוזמן היא זוכת פרס משרד התרבות על שם דבורה עומר למפעל חיים בתחום הכתיבה לנוער.
מהדורה חדשה לספר שראה אור לראשונה בשם מכשיפה'לה קטנה בשנת 1991 בספרית דן חסכן בעריכת נירה הראל. הספר מיועד לילדים ולנוער כולל ראשית קריאה. 
ילדה, מכשפה ושלושה זוגות עיניים, מאת יעל רוזמן, איורים ג'ני שוקין, עורכת המהדורה המחודשת: תמר הוכשטטר, 158 עמ' * 74 ש"ח לרכישה בהנחה לחצו כאן


שלום, אדון קור מאת קרלס פורטה סיפורים מהעמק הנסתר
בוקר מושלג אחד אדון עם מזוודה חוצה את שמי העמק. 
כשהחברים מגלים שהוא חטף את יולה השועלית הם מארגנים מבצע הצלה. אבל בעמק הנסתר שום דבר אינו כמו שנדמה בהתחלה, וכשהמוזיקה מתחילה להתנגן אפילו החשדנות נמסה...


סִפּוּרִים מֵהָעֵמֶק הַנִּסְתָּר היא סדרת ספרים מלאה קסם שמגוללת את הרפתקאותיהם של יצורי העמק המוזרים. כל ספר וכל עונה מביאים עימם דמות חדשה לעמק הסודי.



באיורים מקסימים ובמילים פשוטות קרלס פורטה יוצר עולם עשיר של הרפתקה, חברות ויצירה. ספר זה הוא השני שרואה אור בסדרה. קדם לו: הגל הגדול.
מַתְאִים לְהַקְרָאָה וְלִילָדִים הָעוֹשִׂים אֶת צַעֲדֵיהֶם הָרִאשׁוֹנִים בִּקְרִיאָה עַצְמָאִית.
שלום, אדון קור פורטה סיפורים מהעמק הנסתר, כתב ואייר מאת קרלס, תרגום לי עברון,45 עמ' * 68 ₪ לרכישה בהנחה לחצו כאן




מיניון כתבה ואיירה ג'ניפר בר לב

וושינגטון הבירה. אמצע המאה העשרים. מיניון גולדבלום היפה והביישנית לכודה בין התנהגותו שלוחת הרסן של אביה ובין הקודים החברתיים הנוקשים של אימהּ. נישואיה להרולד, גבר יפה תואר, מבריק אך עם בעיות משלו, מתפרקים. ומיניון בורחת דרומה עם בתם ג'סיקה, בעזרת הוריה ולוסיל, עוזרת הבית השחורה שעובדת בבית המשפחה, דרך לב מחוז האפליה הגזעית. במיאמי ביץ', שם חוקי הגירושין נוחים יותר, ועל רקע פס הקול של מוזיקת התקופה, היא מגלה את מיניותה ושוקעת עמוק במערבולת הזמנים המשתנים: עולם תחתון מפוקפק, סמים ומתירנות מינית. נסיעה מפתיעה לישראל הצעירה מטלטלת אותה עד עמקי נשמתה.


"אבא?"

"את מוכנה עכשיו, מתוקה? כולם מחכים"

עכשיו הוא זה התומך בה, בדרך לחופה" כניהם חיוורים כמת.

"הנה הכלה!"

"כמה שהיא יפה!"

איש לא הבחין בפנינת השפיך האבהי הזעירה שדבקה בשמלתה כל עוד רוחה בה. כאילו ידעה שמלבדה לא תראה מיניון היום שום שפיך. 

ארבעה צעירים חסונים, שאחד מהם הוא סטנלי, מחזיקים את מוטות החופה.

הרב שר, נואם, מברך, מתבדח.

טראח, הרולד שובר את הכוס.

הרולד ומיניון בוהים זה בזב. מישהו הודף אותם זה אל זה. הם מתנגשים כמו שני עטלפים חרשים..

הם מנשקים את האוויר ביניהם." (מתוך עמוד 100 בספר)


האמנית, מחברת הספר ג'ניפר בר לב ש
חיה ויוצרת בתל אביב, הקדימה לכל פרק איור בהשראת פרסומות בנות התקופה. יצירותיה משלבות טקסט ודימוי והן מוצגות בישראל ובעולם ומצויות באוספים של מוזאונים חשובים ובהם מוזאון ישראל, מוזאון תל אביב והמואזון היהודי בניו יורק. מיניון הוא ספרה הראשון. 

מיניון כתוב בעט מושחז, אירוני וקומי, לירי וחושני, ומסרטט במבט חודר וחומל נפש של אישה אחת על מכאוביה ותשוקותיה. המפגש בין הטקסט ובין הדימוי בספר מיניון ממחיש לפעמים את המתח שבין האני הפנימי של מיניון, החידתי גם לה עצמה, ובין העולם, החידתי מבחינתה לא פחות.

"מיניוןכתבה ואיירה: ג'ניפר בר לב, מאנגלית מיכל אלפון, 'ספרייה לעם' 2021, לרכישה לחצו כאן .







ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה