דפים

יום שלישי, 9 במרץ 2021

מה שאני הכי אוהב, הפעם הראשונה שלי אצל רופאת השיניים וקופיף, קופיף, מה תעדיף? ספרי ילדים בהמלצה












מה שאני הכי אוהב מאת חזי כהן
האמת היא שעוד לא פגשתי את ה"ילד הזה". הילדים שלי קראו המון, בילדותם ועד היום. אלא שבילדותם לצד הקריאה היה סדר עדיפויות שלעולם לא היה לטובת הביקור בספריה על אף ולמרות שאהבו לקרא והרבה. 
אז, מי אמר שאחד שאוהב ספרים לא יכול לאהוב לשחק כדורגל או לשחק במחשב? ומי אמר שילד שהוא תולעת ספרים לא יכול ליהנות עם חברים?


"מה שאני הכי אוהב" מאת חזי כהן הוא ספר ילדים חדש ומקסים, שהגיבור שלו הוא אפרים, ילד המתגורר בהר חברון, ביישוב שנקרא כרמל. יש לו הרבה חברים והם משחקים המון ביחד. אבל יש לו דבר שהוא הכי אוהב והוא להיות בספריה.

"אֵיזֶה כֵּיף בַּסִּפְרִייָּה! כְּשֶׁאֲנִי שָׁם אֲנִי מַרְגִּישׁ שֶׁאֲנִי יָכוֹל לִהְיוֹת לְכַמָּה דַּקּוֹת כָּל מָה שֶׁאֲנִי רוֹצֶה". (מתוך הספר)

לפעמים בשביל ליהנות נדרש רק ספר קריאה, אפילו כמו זה שאתה או את מחזיקים עכשיו בידיכם. פִּתחו את הספר ותגלו שאפשר להיות כל מה שתרצו, אביר, קוסם ואפילו בלש שפותר תעלומות, וגם לאהוב לקרוא.
הספר מלווה באיוריו המקוריים, הנפלאים והססגוניים של מתן קלוורי רוב, 
"מה שאני הכי אוהב" הוא ספרו הראשון של חזי כהן, ספרן כבר שש שנים במושב שבו הוא גר ותולעת ספרים בעצמו. הספר נכתב בהשראת ילדים שאוהבים לקרוא, ובהם בנו אפרים, שכל כך שקועים בספרים שלהם , עד ש"העולם יכול להתפוצץ, והם לא ישימו לב".
אין לי ספקמה שאני הכי אוהב הוא ספר נפלא לעידוד הקריאה בדור המסכים כך שגם מי שאוהב כדורגל ומחשבים ילמד לאהוב לקרוא ספרים

"מה שאני הכי אוהב" מאת חזי כהן. איורים: מתן קלוורי רוב. הוצאת "ספרי ניב", 23 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה*****


הפעם הראשונה שלי אצל רופאת השיניים מאת ד"ר נופר גבריאלה איסקוב
עם יד על הלב וביני לבינכם,
כמה מכם מעדיפים לדחות ולדחות ולדחות שוב את הביקור במרפאת השיניים? למי מכם לא קרה שבטל את התור שנקבע מראש בכל מיני תואנות שווא ולא מהסיבה האמתית שפשוט הוא חושש...

השבוע הגיע לידי קסם של ספר בעיתוי מושלם בעודי מחלימה לאחר שחציתי בגבורה טיפול מאתגר במרפאת השיניים, ומבינה בדיוק כמו כל אחד מכם את חשיבותה הרבה של הגיינת הפה.


"הפעם הראשונה שלי אצל רופאת השיניים" הוא ספר ילדים חשוב ומעניין. כאשר אביאל מתעורר משנתו בגלל כאב בשן, אמא מבטיחה לו יום כיף אצל רופאת השיניים שבמהלכו הכאב יחלוף. ואכן, בזכות גישתן החיובית של אמא ושל רופאת השיניים אביאל רואה במפגש עם הרופאה חוויה מהנה ומעצימה.

 "ד"ר נופר ביקשה שאתיישב על הכיסא הענק שהיה באמצע החדר. "אתה רוצה לצאת איתי להרפתקה?" היא שאלה? "בסופה אני מבטיחה שהשן לא תכאב יותר". (מתוך הספר)

הספר מלווה באיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של עוזי בנימין, שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.

חלומה של ד"ר נופר גבריאלה איסקוב הוא לשנות את התפיסה שעל פיה ביקור אצל רופא השיניים הוא חוויה שלילית. הספר אומנם מיועד לילדים, אך לא פחות מכך פונה להורים ולאופן שבו עליהם להתנהל סביב ביקור במרפאת השיניים.

 ד"ר נופר גבריאלה איסקוב מטפלת בילדים קטנים ולמדה כיצד לגרום להם להגיע למפגש השני נרגשים ומאושרים. "הַפַּעַם הָרִאשׁוֹנָה שֶׁלִּי אֵצֶל רוֹפְאַת הַשִּׁנַּיִם" הוא ספרה הראשון.

 "הפעם הראשונה שלי אצל רופאת השיניים" מאת ד"ר נופר גבריאלה איסקוב. איורים: עוזי בנימין. הוצאת "ספרי ניב", 20 עמודים. מחיר לצרכן 69 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.  *****


קופיף, קופיף, מה תעדיף? מאת אוראל גלעד

מהר מאוד אחרי שהתחלתי לקרא בהנאה גדולה את "קופיף, קופיף, מה תעדיף?" ספר חדש מאת מאת אוראל גלעד, ראיתי לנגד עיני את בתי הבכורה בדרך התנהלותה מול בנה הקטן מהרגע שנולד. האמת, למדתי את דרכה. מהרגע שתומס עמד על דעתו, וזה היה די מוקדם ועוד לפני שחגג גיל שנה, כבר בחר בין האופציות השונות שהציעה לו, גם כשלא ידע לבטא את הבחירה במילים אלא רק במבטים או בהושטת יד.




״קוֹפִיף, קוֹפִיף, מָה תַּעֲדִיף: לֶאֱכֹל בָּנָנָה אוֹ אוּלַי חֲטִיף?״ 

"קופיף, קופיף, מה תעדיף?" הוא ספרו הראשון של אוראל גלעד, הייטקיסט ואב לגפן, אשר שימש ההשראה לסיפור. בין החלפות טיטולים למקלחות, אוראל מנגן בפסנתר, בונה לגו ואוסף את הצרכים של הכלב בשתיים בלילה. 

לאורך הסיפור מוצגות בפני קוף אפשרויות בחירה שונות, כל אחת מהן נכונה עבורו, אבל עליו לקבל את ההחלטה. הספר ממחיש היטב את הגישה המודרנית של חינוך, שבבסיסה החשיבות שבמתן עצמאות לילד ויכולת בחירה היכן שניתן. 

אוראל גלעד אומר: "כל הורה יכול להזדהות עם סיטואציות שבהן הילד עשה הצגות, צעק באמצע הסופר, התיישב על הרצפה וכו'. אחד הדברים שהורים צריכים לדעת, זה שלפעמים להציג בחירה, אפילו אם היא 
'מזויפת', מעניקה לילד את יכולת העצמאות והשליטה על חייו שהוא זקוק לה בתקופה הזאת"
את הספר מלווים איוריה המקוריים והנפלאים של בר פביאן, הספר מיועד לגילאי 1-4..

"קופיף, קופיף, מה תעדיף?" מאת אוראל גלעד. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.





ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה