דפים

יום רביעי, 18 באוקטובר 2023

הסנאי הקטן והבלוט העקשן - סיפור ילדים מרגש ומלא תקווה

 



כמו כל ילדי ישראל גם הנכדים שלי נמצאים בימים אלו בבית, מחוץ למסגרות החינוכיות. ימי המלחמה מאלצים אותנו ואותם להיצמד למרחבים המוגנים ובו בזמן לנסות לשמור על שיגרת עשייה ופעילות ערכית מה שמסייע לנו להנות מהיחד ולהפיק ממנו את המיטב.

השבוע הגיע לסיקור ספר ילדים נפלא, ואני קיבצתי את שלושתם (בגילאי 2-4.5 ) סביבי וכמעט כמו הגננת בגן קראנו את "הסנאי הקטן והבלוט העקשן"- פתחנו בשיח נפלא, חיפשנו פתרונות שנוכל לייעץ לסנאי, התבוננו באיורים הנפלאים ולמדנו שלכולנו חוזקות וחולשות וגם אנחנו יכולים בסופו של דבר להצליח.


הסנאי הקטן נח מתחת לעץ כשלפתע נפל על ראשו בלוט. בהפתעתו הגדולה מנסה הסנאי לפצח את הבלוט ואינו מצליח. לאורך ניסיונותיו השונים מוצא הסנאי חברים משוחח אתם וממשיך לנסות ולפצח את הבלוט ומתייאש עד שפגש את הצב... והבין שעליו להמשיך ולנסות. 

"צָחַק הַצָּב וְאָמַר: נָכוֹן זֶה יִקַּח הֲמוֹן זְמַן, 

אֲבָל אִם אֶשָּׁאֵר כָּאן, 

בָּטוּחַ שֶׁלֹּא אַגִּיעַ בִּכְלָל אֶל הַשָּׂדֶה הַגָּדוֹל, נָכוֹן"?"

הסיפור מציג את הסנאי המחפש דרכים לפצח את הבלוט העקשן. הוא מוביל את הילדים במסע מרתק בדרך להצלחה. בדמותו של הסנאי לומדים הילדים ערכים חשובים כמו סבלנות, התמודדות עם אתגרים וגישה חיובית לפתרון בעיות.

הסיפור מעודד את הילדים לראות את האחר, מעודד שיתוף פעולה ועזרה לחברים. נוגע בסוגיית היכולת האישית להתמודד עם אתגרים. ומלמד את הילדים מה עושים כשלא מצליחים. מעודד לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא פתרונות יצירתיים לבעיות. הוא מפתח את הדמיון והיצירתיות מה שמאפשר להם לחשוב בדרכים חדשות ומקוריות.

 מאי בן ארי היא אמא, אשת חינוך, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותעודת הוראה. ​מאי החלה את דרכה כשבליבה חלום אחד - לראות את החברה שלנו מתמלאת בילדים שבטוחים בעצמם, ומכירים ביכולות האינסופיות שלהם. מאי מגדלת את גאיה, ליבי ולגו הכלב ביחד עם עידן. בשנים האחרונות היא מגדלת עוד עשרות ילדים והצליחה להשפיע על חייהם ועל חיי משפחותיהם. ​ את הסיפור "הסנאי הקטן והבלוט העקשן" היא כתבה לאחר מחשבות ארוכות ולילות מלאים בנדודי שינה. כשהיא חושבת על כל אותם הילדים שהיא מחנכת, שמנסים בכל יום להצליח דבר חדש. ​

קריאת הספר עם הנכדים ספקה לנו זמן איכות. הזדמנות נפלאה להפעיל את הדמיון, לצחוק, להתלבט יחד, להקשיב אחד לשני ולהתייחס לרעיונות שעלו. הספר מרתק ומעניק לילדים כלים יצירתיים.

הסיפור של הסנאי הקטן מציג עוד דרך ללמד את הילדים להציב יעדים ולהשיג מטרות.

"הסנאי הקטן והבלוט העקשן" מאת מאי בן ארי איורים  אלעד כהן, לרכישה לחצו כאן

 

 








ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה