דפים

יום שלישי, 26 באוקטובר 2021

ספר חדש לראשית קריאה - המפלצות של נעם כתב ואייר רמי טל




נעם מוטרד מאד ומתקשה להירדם וכל זאת למה? כי לא די בכך שהוא סובל מהצקות בבית הספר, הוא חש יותר מכל בודד. אבל כשמופיעה פתאום דמות מפתיעה ומשמחת ונעמדת לצדו, הוא מגלה בתוכו כחות להתמודד עם הקשיים.


"מִפְלֶצֶת מאַחורַי עִם פֹּה פָּעוּר

הֵצִיקָה לִי בְּמֶשֶׁךְ כָּל הַשִּׁיעוּר

הִיא הִשְׁלִיכָה מְחַקִּים וְעֶפְרוֹנוֹת

וְגַם אָמְרָה לִי מִלִּים לֹא יָפוֹת

קַווִּיתִי שֶׁמַּשֶּׁהוּ יְדַבֵּר

וְאוּלַי יוֹשִׁיט עֶזְרָה.

אַף אֶחָד לֹא דִּבֶּר

אַף אֶחָד לֹא עָזַר

וַאֲנִי נִשְׁאַרְתִּי לְבַד"


"המפלצות של נעם" הוא אחד הסיפורים היותר מרגשים שקראתי והקראתי לתומס לאחרונה. התנהגות אלימה, סוג של "מפלצת" כלפי נעם במסגרת בית הספר גורמת לו להרגיש לבד ולא רק בגלל שאף לא אחד מחבריו ראה לנכון לסייע לו או להגן עליו מפני "המפלצת". 25 שנה הייתי מורה ומחנכת בבית הספר. פגשתי התנהגויות אלימות של ילדים זה כלפי זה ולא תמיד הייתה להן סיבה. יש ילדים שמרגישים שהם יכולים להתנהג באלימות כלפי ילדים שקטים וחשים את עצמם גיבורים. אבל אם להודות זו ממש לא חוכמה גדולה להיות "גיבורים על חלשים".

אהבתי מאד את הספר וכמוני גם תומס נכדי. הוא מיהר לספר לי שגם בגן שהוא לומד בו, יש ילד מציק שלא נעים לו לשחק איתו בגלל שההתנהגות שלו לא מתאימה לתומס. 
אין ספק ש"המפלצות של נעם" הוא ספור אותנטי, מעורר השראה ומנחם העוסק בחוזקות הטמונות בנו קטנים כגדולים, ועל החשיבות של הושטת עזרה.

הספרייה שלי היא סדרה המיועדת לילדים ולילדות שמתחילים לקרא לבד. ספרי הסדרה כוללים כשלוש מאות מלים בלבד ומציגים ספורים מותחים, מבדרים ונוגעים ללב, מלוים באיורים מרהיבים שמוסיפים לחווית הקריאה הראשונה. מטרת הסדרה ללמד לקרא בעזרת ספורים טובים, ובמקביל לעודד את אהבת הספרות והקריאה הראשונה. מטרת הסדרה ללמד לקרא בעזרת ספורים טובים, ובמקביל לעודד את אהבת הספרות והקריאה.

סיימתם לקרא? צבעו את סימן הקריאה שבעמוד האחרון!

המפלצות של נעם כתב ואיר רמי טל. מגיל חמש ומעלה, כריכה קשה, 47 עמודים, תאריך הוצאה לאור: 2021







ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה