אני אמא לשני ילדים נשואים וסבתא לארבעה. כל חיי אהבתי ללוות ילדים ולהבין אותם טוב יותר.
25 שנות חינוך והוראה בחטיבת הביניים, קרבו אותי אליהם מאוד ולכן גם בחרתי להבין את הדרך לליבם.
אחת האהבות הכי מחברות שלי עם נכדיי היא בשעות שאני יושבת אתם, מקריאה סיפורים ושומעת מהם על האופן שהם מזדהים עם הסיפורים והחוויות מהגן ולא רק.
השעות הנפלאות האלו איתם הם שהופכות לזיכרונות מרגעים משותפים ומרגשים.
עידו, תלמיד בכיתה ג', חולק חדר עם רותם, אחותו בת הארבע.
הוא אוהב כלבים והיא אוהבת חתולים. שהוא משחק עם החבר הכי טוב שלו, היא חייבת להידחף. כשהוא חוגג יום הולדת, היא רוצה גם. הוא מעדיף לשמור את המחשבות שלו לעצמו, והיא לא סוגרת את הפה ועושה בושות. מוכר לכם?
דמות נוספת בספר היא ההפך הגמור מילד רגיש - האחות חסרת הבושה והטאקט, וכשהם ביחד - אף פעם לא משעמם.הוא אוהב כלבים והיא אוהבת חתולים. שהוא משחק עם החבר הכי טוב שלו, היא חייבת להידחף. כשהוא חוגג יום הולדת, היא רוצה גם. הוא מעדיף לשמור את המחשבות שלו לעצמו, והיא לא סוגרת את הפה ועושה בושות. מוכר לכם?
ליום הולדתו השמיני עידו מבקש כלב, אבל במקום זה מחכות לו שתי הפתעות:
הראשונה בכלל לא נראית כמו הכלב שביקש, ועל השנייה עידו לא מוכן לשמוע בכלל.
הראשונה בכלל לא נראית כמו הכלב שביקש, ועל השנייה עידו לא מוכן לשמוע בכלל.
להאזנה לסיפור יום הולדת לחצו כאן
מתוך הסיפור יום הולדת
להאזנה לחצו כאן
תשעה סיפורים נפלאים בספר. אהבתי את כולם ומצאתי קווי דמיון רבים בין ההתנהלות של עידו ורותם ולבין התנהלותם של שני נכדי האחים רובין בת 3.5 ותומאס בן 6.5
הספר מנוקד, מתאים לילדים קוראים וכאלו שמתחילים לקרוא, ולילדים ולהורים שאוהבים לקרוא יחד.
הפרקים מלווים באיורים בסגנון קומיקס.![]() |
איורים: לי קורצווייל |
הספר "משהו חדש" מפגיש את הקוראים עם רגעים מוכרים בחיי משפחה, ביחסי אהבה-שנאה בין אחים, ובהתמודדות עם שינויים. יש בו חברות, קנאה, והרבה צחוק, ובית שמח אחד.
בעמוד 104 בספר אהבתי מאד (גם) את "אפרוח בביצה". דרך החשיבה של עדו לאופן שהוא יכל לגדל אפרוח בביצה שיש במקרר, מלמדת על תמימות וסקרנות ושהובילו לשיחה מאד חשובה בין אמא לעדו. (תצטרכו לקרא לבד על מה...)
תַּגִּידִי, אֵיךְ יוֹדְעִים אִם לְאֶפְרוֹחַ חַם מַסְפִּיק בַּבֵּיצָה? שָׁאַלְתִּי אֶת מִיקָה בַּהַפְסָקָה. מִיקָה הִסְתַּכְּלָה עֲלֵי כְּמוֹ שֶׁמִּסְתַּכְּלִים עַל חָתוּל מִדְבָּר, לְפָחוֹת. אוּלַי כִּי לֹא דְּבָרֵנוּ לִפְנֵי זֶה אֲפִלּוּ פַּעַם אַחַת. אֲבָל הַפַּעַם זֶה הָיָה חָשׁוּב. אַבָּא שֶׁל מִיקָה לוּלָן, אָז הִיא בָּטוּחַ מִמְּחִית בַּבֵּיצִים. "הָאִמָּא תַּרְנְגֹלֶת שֶׁלּוֹ יוֹדַעַת", עָנְתָה מִיקָה.
"וְאִם אִמָּא שֶׁלּוֹ לֹא נִמְצֵאת? "
"בָּלוּל יֵשׁ מַכְשִׁירִים מְיֻחָדִים שֶׁנְּחַמְּמֵם אֶת הַבֵּיצִים בְּדִיּוּק לַטֶּמְפֵּרָטוּרָה הַנְּכוֹנָה".
אוּף, זֶה לֹא עוֹזֵר לִי! אֵיךְ אַשִּׂיג מַכְשִׁיר כָּזֶה?
כְּשֶׁחָזַרְתִּי הַבַּיְתָה בָּדַקְתִּי שׁוּב אֶת הַבֵּיצָה. הִיא נִשְׁאֲרָה בְּאוֹתוֹ מַצָּב כְּמוֹ אֶתְמוֹל וְשִׁלְשׁוֹם וְלִפְנֵי שָׁבוּעַ. (111-112 בספר)
הספר מלווה בחוברת פעילות ברוח הספר, עם דפי צביעה ו"מצא את ההבדלים".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה