דפים

יום ראשון, 27 ביוני 2021

אתם חייבים לקרא את "אוטיסטה 3" ספר הקומיקס החדש מאת דניאל עמית






אנו בני האדם, זקוקים לתקשורת כדי להתקיים ולשרוד בחברה ובכלל. למאובחנים כאוטיסטים יש מוגבלות תקשורתית. הם אינם מבינים תקשורת מהי ובה בעת מתאווים וזקוקים לה.
 
יש לי פינה חמה בלב לילדים (ולילדים שבגרו) שנולדו על הרצף. בעלי התפקוד הבינוני-גבוה משתלבים בחברה בדרכים שונות. הם מבריקים, סקרנים, בעלי ידע עשיר, ברוכי כישרונות ומאתגרים. השבוע קראתי בשקיקה את "אוטיסטה 3", ספר הקומיקס החדש שרואה אור בימים אלו. 

"דניאל: "התחלתי מתזכורת בסולולרי החדש שלי... אבל נראה לי שלאט לאט אני לא זקוק לה בכלל.
אני ממש על הדרך הנכונה!"

"היי אמא! אני בבית!"

אמא: "דניאל! אני מתקשרת אליך חמש פעמים ואתה לא שומע. שוב אתה עם האוזניות?"

דניאל: "מה קרה?"

אמא: "בחייאת דניאל... בפעם הבאה שאתה מוציא את הכלבה... תיקח אותה איתך!!!"😂 (עמ' 15 בספר)





"אוטיסטה 3" מאת דניאל עמית, הוא השלישי בסדרת הקומיקס "אוטיסטה", שגיבורו ויוצרו הוא נער אוטיסט. באמצעות ציורי קומיקס הוא מראה באירוניה ובהומור מתובל בעוקצנות שגם אוטיסטים יכולים לראות את העולם במבט משועשע. במספר סצנות מחיי היומיום של דניאל ושל הסובבים אותו, הוא מתאר בספרו באופן הומוריסטי ואירוני את החיים שלו כאוטיסט בוגר.

דניאל עונה בספרו על שאלות כמו איך מתמודדים עם 130 הופעות בפסטיגל? איך אוטיסטים שורדים את תקופת הקורונה? והאם הם מסוגלים לעמוד בתור? הוא מציב מראה מול פרצופם של הקוראים, ומפתיע עם דמויות צבעוניות, מעניינות וחדשות, כמו נער בן 17 חובב בדיחות שואה, ידוען מפורסם בעל דעות קדומות, ואפילו – תזכו לפגוש את אלוהים!

הספר השלישי ממשיך את הקו האותנטי והישיר של דניאל ומביא עימו מסר חשוב. בפרק יומני מחברות הקשר חוזר דניאל אחורה לתקופת ילדותו כשלמד בבית ספר רגיל כשהוא משולב עם סייעת.
"את מה שאתם מרגישים וחושבים האוטיסט אומר בקול רם, בצעקה, ולכם זה לא תמיד קל לעיכול" (מתוך הספר).

הספר "אוטיסטה 1" נכתב בתקופת הילדות והנערות של דניאל והספר "אוטיסטה 2", נכתב בתקופה של התפכחות, של הבנה של דניאל את עצמו כשבסוף הספר הוא משלים לאט לאט את תהליך הקבלה של עצמו עם החולשות ועם היתרונות הרבים. הספר "אוטיסטה" הראשון היה הצלחה, והוא התווה דרך ללא מעט משפחות לאוטיסטים לקבל את עצמם כפי שהם. למרות שהספר יכול לעזור לאנשים שסובלים מאוטיזם כל אחד גם אם הוא לא אוטיסט, יכול להזדהות עם החוויה, עם הבדידות, עם שמחת החיים ועם ההומור שמלווה את הספר.

דניאל עמית, בן 24, קומיקסאי, מוזיקאי ואוטיסט גאה. נולד בשנת 1997 וגדל ברמת גן. דניאל אובחן בגיל שנתיים וחצי כילד עם אוטיזם. לאורך השנים הוא למד לנצל את חושיו החדים ואת תכונותיו המיוחדות בזכותן הוא שולט היטב בתחום האיור, הצילום והמוזיקה. אחת האהבות הכי גדולות שלו היא לצייר קומיקס. ציורי הקומיקס שלו הופיעו בין השאר גם בעיתון "זבנג!" ובגרסה המחודשת של "חבורת A4". הוא הופיע בעונה הראשונה של תכנית הריאליטי "אקס פקטור", היה אחד מכוכבי פסטיגל 2019, מופיע ברחבי הארץ במופע אינטימי שכולל הרצאה על האוטיזם ושירים שכתב והלחין בנושא. ספריו הקודמים בסדרת "אוטיסטה" זכו לשבחים רבים.

דניאל עמית: "תמיד תמצאו את המקום האותנטי שלכם ותאמינו בעצמכם, אני מאמין שזה סוד ההצלחה של הדברים שאני עושה". 
בכוונתו של דניאל לצאת עם סינגל חדש בתחנות הרדיו שנקרא "איפה את". השיר עוסק ברצון העז של בני האדם להשיג את הבלתי מושג, דבר שבעקבותיו ציפיות שסופן אכזבה ואובדן. הוא עוסק במרחק הגדול בין הכמיהה העצומה של כולנו לבת זוג שקיימת רק בחלומות, לבין המציאות שטופחת לחלק מאתנו בפנים.





"אוטיסטה 3 (סיפורים מחייו של אוטיסט בוגר)", קומיקס, צייר וכתב דניאל עמית, הוצאת מיקה, 65 עמודים, כריכה קשה, מחיר לצרכן 74 ₪. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ.












ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה