דפים

יום שני, 22 ביולי 2024

ברגע אחד - רומן משפחתי עוצמתי ומקווה שאת בטוב - ספרי קיץ בהמלצה חמה






"כעבור עשרים דקות מגיע גרר. אמא שלי נשארת עם האישה כשהמכונית שלה מתחברת מאחור. האישה כבר לא כועסת, ואני נורא אסירת תודה. אמא שלי מדהימה בדברים האלה. זה מה שעושה אותה לעורכת דין כל כך טובה: היכולת שלה לטפל בכל מצב ברוגע מושלם ולהקסים כל אחד עד שהוא מאמין שהיא חברה שלו. כשהאישה נכנסת למכונית הגרר, היא ממש עוצרת כדי להודות לאמא שלי, כאילו עשינו לה איזושהי טובה בכך שהתנגשנו במכונית שלה.
רגע לאחר מכן אמא שלי בחזרה במכונית ומסיעה אותנו לאורך שני גושי הבניינים הנותרים עד לבית שלנו". (עמוד 25 בספר)

"ברגע אחד" הוא רומן משפחתי עוצמתי ומרגש על הכוח לשרוד גם כשזה נראה בלתי אפשרי; על התקווה שמאפשרת לבחור להתגבר ולהמשיך הלאה גם שהחיים מסביב מתפרקים ומתרסקים לרסיסים.



תאונת דרכים אכזרית משליכה את פין מילר בת השש-עשרה יחד עם עוד עשרה בני משפחה וחברים לתהום. החלטות בלתי אפשרויות מתקבלות בקרב השורדים, החלטות שמותירות אותם בייסורי אבל וחרטה. כיצד יתמודדו עם ההשלכות של מעשיהם? עם האשמה שלא מרפה? וכיצד משפחה שהתפרקה לרסיסים תצליח להטליא מחדש את חייה המרוסקים?

ברגע אחד הוא סיפור ששובר את הלב ואז מאחה אותו, סיפור על אהבה, על משפחה ועל היכולת להמשיך הלאה גם כשזה נראה בלתי אפשרי.
הספר נגע בי במקומות אישיים ולא הצלחתי להסירו מידיי. הסיפור משדר עוצמה ומחזק באופן שמעודד את הקורא להאמין ביכולות לקום ולהתאושש משבר גדול כדי להמשיך את החיים. 
נתן לי כוח שהייתי צריכה!
סוף מעורר תקווה!
ממליצה בחום.
הספר מועמד לפרס ספר הפרוזה הטוב של השנה של Goodreads

סוזן רדפרן, היא סופרת עטורת פרסים, ונוסף על ששת הרומנים שכתבה היא גם אדריכלית המתמחה בעיצוב מגורים ומסחר רדפרן חיה עם בעלה וילדיה בלגונה ביץ' בקליפורניה והם מנהלים יחד שתי מסעדות משפחתיות.
_____
המותחן הסוחף של הסופרת עטורת הפרסים סוזן רדפרן, זינק היישר לראש רשימות רבי המכר מייד עם צאתו לאור, תורגם לעשרות שפות וכבש את ליבם של קוראים בכל רחבי העולם
"הדמויות מתוארות ברגישות, וכך גם ההתאוששות שלהן. הסיום מלא תקווה."– Booklist

"ברגע אחד" מאת סוזן רדפרן, הוצאת פאן, 
תרגום מאנגלית: רחל פן, ידיעות ספרים. לרכישה לחצו כאן.




מקווה שאת בטוב מאת 
נטלי סוּ 


רב המכר הבינלאומי הלוהט של הקיץ, הוא רומן קורע מצחוק עם לב גדול על בדידות ואהבה במקום העבודה. קומדיה משרדית רעננה ומפתיעה החושפת את הקשרים האנושיים, המאבקים והסודות שמתגלים דרך מסכי המחשבים. לא תצליחו להניח מהיד את ספרה הראשון של נטלי סו, שכבש את ליבם של הקוראים וזכה לביקורות משבחות ברחבי העולם.

קומדיה משרדית מוזרה להפליא על מאבקים בין אישיים של עוזר אדמיניסטרטיבי בן 33 במשרד האזורי של רשת סופרמרקטים קנדית. ימיה של ג'ולין מורכבים משמונה שעות של עבודה מפחידה, ואחריה שתייה כדי לשכוח את מותה בשוגג של חברתה הטובה, אלי.



האם באמת הייתם רוצים לדעת מה הקולגות במשרד אומרים מאחורי הגב שלכם?
ג'ולין ממש לא מעוניינת. היא סובלת מחרדה, מדוכאת ושונאת את האנשים בעבודה המשרדית המשעממת שלה. כשטעות טכנית קטסטרופלית מאפשרת לה גישה לתיבות המיילים ולהודעות הפרטיות של עמיתיה, התגובה הראשונית שלה היא זעזוע. הדבר האחרון שהיא רוצה הוא להיחשף לשיחות העגומות שלהם על עציצי משרד גוססים ועל צרות בחיי הנישואים. כלומר, עד לרגע שבו שמתחילים במשרד דיבורים על קיצוצים וג'ולין מבינה את הכוח שהמידע החדש מעניק לה. אולם ככל שהיא נעשית מעורבת יותר בחייהם הפרטיים של הקולגות, היא מגלה הרבה יותר משדמיינה אי פעם... והחומות שבנתה סביבה בקפדנות מתחילות לקרוס.


האמת שלא יכל היה להיות יותר מדויק יותר מהספר הזה, למציאות שהכרתי בחדר מורים לאורך 25 שנות הוראה וחינוך. התיאור השיחות בחדר המורים ליד עמדת הקפה, בפינות העבודה אל מול המחשבים ובתורנויות השמירה בהפסקה. כולם מדברים על כולם ועל הכל. 
התיאורים המצחיקים הנוגעים והנוגים, הבדידות והאומץ להמשיך ולהתנהל במציאות מאתגרת הם לב הספר הייחודי והמקסים הזה שהזכיר לי נשכחות גם אחרי שפרשתי.
נטלי סו יוצרת דיוקן חי של אישה בודדה ושבורת לב. כל מי שעבד במשרד או בחדר מורים  כמוני, יזדהה עם הפירוט שבה משתמשת סו כדי לתאר את העגמומיות המסוימות של מסיבת משרד עצובה, הרכילות הקטנונית, הבריתות והעוינות. 
ממליצה בחום!

נטלי סוּ היא סופרת קנדית ממוצא מעורב איראני ובריטי. היא חיה בקלגרי עם בעלה, בתה וכלב. מקווה שאת בטוב הוא רומן הביכורים שלה.

עוד ביקורות:
"סיפור אהבה בעידן המידע הבלתי פוסק... הרפתקה מלאת הומור והלב." – רשימת הספרים הגדולים של הקיץ, Goodreads

"תיאור יפהפה, אמיתי ולעתים קרובות מצחיק על בדידות ועל האומץ הנדרש רק כדי להמשיך."

Kirkus (starred review)

"מקורי ומקסים... התעלולים במשרד לא מפסיקים להצחיק. חובה לקרוא."

Publishers Weekly (starred review)

"תיאור מדויק של שגרת החיים במשרד המודרני. הספר הזה ידבר אל כל מי שאי-פעם גלגל את עיניו ליד מתקן המים." –Harper's Bazaar

"מקווה שאת בטוב" מאת נטלי סו, תרגום רחל פן, פן הוצאה לאור וידיעות ספרים, לרכישה לחצו כאן.





















ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה